کد خبر : 22619
دیدگاه‌ها برای آئین سنتی دسته بنی اسد در خوشاب برگزار شد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 22 شهریور 1398 - 17:00
-

آئین سنتی دسته بنی اسد در خوشاب برگزار شد

ایرنا آئین نمادین تشییع و خاک‌سپاری پیکرهای شهدای کربلا به‌وسیله زنان طایفه بنی اسد روز جمعه هم‌زمان با ۱۳ محرم در شهرستان خوشاب استان خراسان رضوی برگزار شد. یک کارشناس و پژوهشگر تاریخ گفت: قدمت عزاداری دسته بنی اسد و آیین نمادین دفن شهدای کربلا در شهرستان خوشاب به بیش از ۸۰ سال پیش می‌رسد.

ایرنا

آئین نمادین تشییع و خاک‌سپاری پیکرهای شهدای کربلا به‌وسیله زنان طایفه بنی اسد روز جمعه هم‌زمان با ۱۳ محرم در شهرستان خوشاب استان خراسان رضوی برگزار شد.

یک کارشناس و پژوهشگر تاریخ گفت: قدمت عزاداری دسته بنی اسد و آیین نمادین دفن شهدای کربلا در شهرستان خوشاب به بیش از ۸۰ سال پیش می‌رسد.

محمد عبدالله زاده ثانی افزود: در این آیین یک دسته ۱۰۰ نفری از زنان با پوشیدن لباس قبیله بنی اسد و به دست گرفتن علم، بیل و کلنگ با برگزاری مراسم عزاداری برای حضرت امام حسین (ع) آیین نمادین دفن شهدای کربلا را برگزار کردند.

وی اظهار داشت: در این مراسم سنتی، عزاداران مسیر حسینیه روستای نوده انقلاب تا مقبره امامزاده ابراهیم این روستا به طول ۲ کیلومتر را با نوای «لبیک یا حسین» و «لبیک یا زینب» طی کردند.

وی گفت: در نزدیک مقبره امامزاده ابراهیم دیگر دسته‌های عزاداری نیز به این گروه پیوستند و با اجرای نمایش مذهبی مصائب دوران اسارت اهل‌بیت حضرت امام حسین (ع) و به خاک سپردن بدن‌های مطهر شهدای کربلا توسط قبیله بنی اسد را به نمایش گذاشتند.

بنی اسد نام تیره‌ای از قبایل عرب از فرزندان «اسد بن خزیمه بن مدرکه» است که بر اساس اسناد تاریخی اعضای این قبیله سه روز بعد از واقعه عاشورا پیکر شهدای کربلا را به خاک سپردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.