کد خبر : 10168
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مهر 1394 - 18:37
-

آثار کشف شده در تپه باستانی سبزواری‌ها در سبزوار می‌ماند

سبزواریان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: آثار باستانی کشف شده در محل تپه باستانی سبزواری‌ها به صورت سایت موزه‌ای رو باز به نمایش عموم درخواهد آمد. به گزارش ایسنا، محمودرضا سلیمانی در نشست علنی شورای اسلامی شهر سبزوار که در صحن شورای شهر برگزار شد، گفت: شهرستان سبزوار با حدود

mahmodreza-soleimani01سبزواریان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: آثار باستانی کشف شده در محل تپه باستانی سبزواری‌ها به صورت سایت موزه‌ای رو باز به نمایش عموم درخواهد آمد.

به گزارش ایسنا، محمودرضا سلیمانی در نشست علنی شورای اسلامی شهر سبزوار که در صحن شورای شهر برگزار شد، گفت: شهرستان سبزوار با حدود ۹۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده، ۲۷۵ اثر شاخص و ثبت شده و جاذبه‌های فراوان گردشگری محل مناسبی برای بازدید گردشگران است.

وی از تپه سبزواری‌ها به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری شهرستان یاد کرد و افزود: مراحل کاوش این تپه را آغاز کردیم و این کاوش‌ها تا ۲۷ مهر ادامه خواهد داشت.

سلیمانی با بیان این که چهار کارگاه در این منطقه در حال بررسی ۳۷ گمانه هستند، افزود: سفال و آثار تاریخی برخی از این گمانه‌ها به ۳۷۰۰ سال پیش برمی‌گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار تاکید کرد: اجازه خروج هیچ یک از آثار کشف شده را از شهرستان نمی‌دهیم و این آثار را به صورت سایت موزه‌ای روباز در محل تپه به نمایش عموم مردم در خواهیم آورد.

وی افزود: برخی از این آثار مربوط به هزاره دوم وسوم پیش از میلاد مسیح و عصر مفرغ جدید است.

سلیمانی با اشاره به تردد سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از مسیر سبزوار ابراز امیدواری کرد که با تلاش وهمکاری بخش خصوصی بتوان ظرفیت‌های گردشگری شهرستان را به نحو مطلوب‌تری به مردم معرفی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس پنجشنبه , ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۶:۳۱

دمش گرم تصمیم عاقلانه و درستی است. چون اگر این اثار از شهرستان خارج شوند دیگر باز نمی گردند. اقای سلیمانی و اداره میراث فرهنگی اثاری هم که قبلا از شهرستان خارچ شده است باید رایزنی کرده و پس بگیرند هر چند خیلی زخمت دارد. اگر می خواهیم در سطح ملی و جهانی گردشگر داشته باشیم موزه ای غنی با اثار مهم داشته باشیم.

نظرات بسته شده است.