تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 خرداد 1402 - 21:25
-

آقای محبی! در حد و اندازه‌های نقد ظریف نیستید!

محبی و عنابستانی، از کدام عملکرد خود می‌توانند سخن بگویند؟ طبیعی است که ترجیح می‌دهند تریبون‌هایشان را با چنین سخنان شعارزده‌ای پر کنند، چرا که حرف دیگری برای گفتن ندارند …

بعد از متن اینستاگرامی جنجال‌برانگیز وزیر خارجه سابق کشورمان، افراد و رسانه‌های زیادی له یا علیه محتوای مطلب موضع گرفتند. بعضی از این حمایت‌ها و نقدها، مبانی استدلالی داشت، اما بسیاری از آن‌ها، گزاره‌های شعاری و پر از هیجانی بودند که بعضاً از روی حب و بغض، یا عشق و نفرت نوشته شده بودند.

بهروز محبی نماینده دیار سربداران نیز، مثل چند بار پیش‌تر، در یک رشته‌توئیت، نکاتی را در اعتراض به یادداشت ظریف نوشته و منتشر کرده است.

شب گذشته، ظریف در قالب یک اتاق کلاب هاوس، به صورت مفصل و مبسوط، به پرسش‌ها و انتقادها در مورد برجام پاسخ داد. او این کار را در دوره مسئولیت خود در وزارت امور خارجه نیز انجام داده بود. ظریف در آن زمان هم مدام در دانشگاه‌ها، نشست‌های خبری یا همین بسترهای فضای مجازی، پاسخگوی منتقدان خود بود. رویکردی که در دولت فعلی و مجلس فعلی، حتی ذره‌ای از آن مشاهده نمی‌شود.

حضور در اتاق کلاب هاوس و پاسخگویی در پخش زنده به این حجم از جمعیت، به آمادگی و تسلط بالایی نیاز دارد. همچنین برای پاسخگویی، لازم است فرد از عملکرد و دستاورد خود مطمئن باشد. دقیقاً همین دلایلی که باعث شد ظریف تا این حد پاسخگو باشد، باعث شده تا محبی، عنابستانی، همکارانشان و نیز اعضای دولتی که در انتخابات از آن صراحتا حمایت کردند، از پاسخگویی شانه خالی کنند.

بهروز محبی به عنوان نماینده‌ای با کم‌ترین دستاورد در حوزه انتخابیه، با عملکردی غیر قابل دفاع در حوزه تصویب قوانین مورد نیاز ملت و کسی که حتی در مدیریت حوزه خود موفق نیست، ناچار شده رو به چنین توئیت‌هایی بیاورد. وگرنه چه می‌تواند بگوید؟ محبی و عنابستانی، از کدام عملکرد خود می‌توانند سخن بگویند؟ طبیعی است که ترجیح می‌دهند تریبون‌هایشان را با چنین سخنان شعارزده‌ای پر کنند، چرا که حرف دیگری برای گفتن ندارند!

منتظریم در سال آخر نمایندگی‌شان، نشست خبری بگذارند، بعد حرف‌های الآن آن‌ها را کنار حرف‌هایشان در اولین نشست خبری‌شان بگذارم تا مخاطبان قضاوت کنند: محبی و عنابستانی آن زمان کلی شعار عجیب و غریب و وعده‌های آسمانی داده بودند، اما الآن در وعده‌های زمینی هم درمانده‌اند! از پروژه‌ها و اصلاح ساختار اقتصادی دم زده بودند اما حالا در یک جاده روستایی و یک لایحه ساده مانده‌اند!

نمایندگان ما، قول‌ها و وعده‌های چند میلیون تومانی‌شان را به انجام نرسانده‌اند چه برسد به پروژه‌های میلیاردی که دم از آن می‌زدند! اصلاً در معادلات سیاسی کشور آن‌ها را چقدر به حساب می‌آورند؟

حالا امثال محبی نشسته‌اند به توئیت‌های ضد ظریف نوشتن! البته که در حال و روز این کشور، نقد ظریف نان دارد! ولی واقعاً حد و اندازه‌ای برای این مسائل باید در نظر گرفت. بهروز محبی که در امور اولیه مسئولیت خود درمانده است را چه به نقد ظریف! هر وقت جرأت کردید با حضور خبرنگاران در روستاها و نواحی حوزه انتخابیه به‌ جمع مردم بروید و پاسخ‌گو باشید، بیایید در مورد امثال ظریف صحبت کنیم.

از خودت بگو برادر! از سه سال مسئولیتت! هر وقت مثل ظریف اینقدر پاسخگو بودی، بیا از نقد او بگو! فعلاً که امثال باقری‌کنی و عبداللهیان و دیگر سیاست‌مداران دولت همراهتان، چنان همه مذاکرات را سری و رازگونه پیش می‌برند که هیچکس حتی از آن خبر ندارد چه برسد به اینکه پاسخگو هم باشند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
سید یکشنبه , ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۱۲

سلام
فکر کنم فراموش کردید همین شما بودید موقع انتخابات روحانی رو انتخابات برای دومین بار رییس جمهورش کردید ازتون پرسیدم با اینکه ۴ سال اول هیچ کاری نکرد برا چی باز انتخابش میکنید
یادتونه چی گفتید؟
گفتید همه رییس جمهورها ۸ سال انتخاب شدند این هم مثل اونا
اولا همه نه چون بنی صدر به دو سال هم نکشید چه برسه ۸ سال
ثانیا ارزش داشت با این فکر یک کشوری که منابع مختلف داشت به بیابان برهوت تبدیل کنیدو توقع دارید گل و بلبل هم بشه
تازه از خداتون هم باشه با این مشکلات پیش آوردید بشه کاری کرد که البته الحق و الانصاف آقایان محبی و عنابستانی کارهای خوبی انجام دادند
پس یک طرف قضاوت نکن

نظرات بسته شده است.