کد خبر : 21341
دیدگاه‌ها برای آموزش دانشجویان رشته دامپزشکی در سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مرداد 1398 - 10:12
-

آموزش دانشجویان رشته دامپزشکی در سبزوار

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: دانشجویان رشته دامپزشکی دارای دوره‌های کارآموزی هستند که آموزش‌های لازم را به‌صورت علمی و عملی در این شبکه در واحدهای مختلف طبق برنامه زمان‌بندی دریافت می‌کنند. ولی‌الله جغتایی افزود: آموزش علمی- عملی در دامپزشکی یک اصل است؛ چراکه دامپزشکی یک رشته مهم با وظایف گسترده در بخش‌های مختلف خدماتی-حاکمیتی است

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: دانشجویان رشته دامپزشکی دارای دوره‌های کارآموزی هستند که آموزش‌های لازم را به‌صورت علمی و عملی در این شبکه در واحدهای مختلف طبق برنامه زمان‌بندی دریافت می‌کنند.

ولی‌الله جغتایی افزود: آموزش علمی- عملی در دامپزشکی یک اصل است؛ چراکه دامپزشکی یک رشته مهم با وظایف گسترده در بخش‌های مختلف خدماتی-حاکمیتی است و برخلاف تصور، دامپزشکی تنها درمان دام‌ها نیست، بلکه درمان دام‌ها تنها بخش کوچکی از کارکرد این رشته است؛ به‌طوری‌که حفظ و حراست از سرمایه دامی کشور، پیشگیری و مبارزه با کلیه بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و نظارت بر زنجیره تولید تا مصرف کلیه فرآورده‌های خام دامی بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است که با همکاری نظام دامپزشکی کشور این وظایف را انجام می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: بعد از صنعت نفت، صنعت دام و طیور بزرگ‌ترین صنعت کشور به شمار می‌آید؛ پس می‌طلبد با توجه به وظایف حساس و مهم این ارگان بهداشتی و صنعت عظیم دام و طیور، فارغ‌التحصیلان این رشته آموزش‌های لازم را قبل از ورود به بخش‌های مختلف ببینند. در تابستان سال جاری تعداد ده نفر کارآموز در رشته‌های دکتری دامپزشکی، علوم آزمایشگاهی و بهداشت مواد غذایی دامپزشکی در این شبکه مشغول گذراندن دوره کارآموزی خود هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.