کد خبر : 26470
دیدگاه‌ها برای اجرای سهمیه کشت پیاز منجر به تعادل قیمت آن می‌شود بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 - 15:40
-

اجرای سهمیه کشت پیاز منجر به تعادل قیمت آن می‌شود

ایرنا مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جوین گفت: در سال‌های اخیر قیمت پیاز با نوسان مواجه بوده است لذا پیروی از اجرای سهمیه کشت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی منجر به تعادل قیمت و جلوگیری از زیان کشاورزان می‌شود. مریم حمیدی راد با بیان این مطلب افزود: کشت پیاز باید طبق سهمیه ابلاغی هر

ایرنا

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جوین گفت: در سال‌های اخیر قیمت پیاز با نوسان مواجه بوده است لذا پیروی از اجرای سهمیه کشت ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی منجر به تعادل قیمت و جلوگیری از زیان کشاورزان می‌شود.

مریم حمیدی راد با بیان این مطلب افزود: کشت پیاز باید طبق سهمیه ابلاغی هر شهرستان انجام شود و کم‌توجهی کشاورزان به برنامه‌های کشت مانعی در تعادل قیمت پیاز است.

وی اضافه کرد: سهمیه ابلاغی جهاد کشاورزی استان برای کشت محصول پیاز جوین ۱۸۰ هکتار طی سال زراعی جاری است که عمده این سطح زیر کشت رفته است.

مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی جوین گفت: کشاورزان به سهمیه کشت ابلاغی پیاز توجه داشته باشند چون افزایش سطح زیر کشت موجب کاهش قیمت این محصول در بازار و زیان بهره‌برداران می‌شود.

حمیدی راد افزود: سال گذشته از مجموع  ۳۷۰ هکتار سطح زیر کشت پیاز در این شهرستان افزون بر ۱۷ هزار تن محصول برداشت شد.

وی ادامه داد: رقم عمده پیاز کاشته شده در این شهرستان طلایی است و به‌طور میانگین در هر هکتار ۵۰ تن محصول برداشت می‌شود.

وزارت جهاد کشاورزی، هم‌زمان با فصل کشت پیاز در نیمه نخست فصل بهار، با هدف ثبات در قیمت این محصول بخشنامه‌ای را تصویب کرده است که براساس آن سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها مکلف هستند کشت محصول پیاز را در شهرستان‌های تابعه خود سهمیه‌بندی کند.

شهرستان جوین با ۳۵ هزار هکتار زمین‌های باغی و زارعی یکی از قطب‌های تولید پیاز در خراسان رضوی است و کشاورزان این منطقه علاوه بر آن محصولات گندم، جو، چغندر قند، پیاز، هندوانه و پسته را هم تولید می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.