کد خبر : 27860
دیدگاه‌ها برای «ادبیات تند» عنابستانی علیه دولت را چقدر می‌توان جدی گرفت؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهریور 1399 - 18:05
-

«ادبیات تند» عنابستانی علیه دولت را چقدر می‌توان جدی گرفت؟

چقدر می‌توان مشخصاً «ادبیات تند» عنابستانی را، به این معنا دانست که او از «تغییر شرایط» خبر می‌دهد؟

سبزواریان، موسی‌الرضا وثوق:

علی‌‌اصغر عنابستانی از روزی که بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زده، مکرراً در توییت‌ها و مصاحبه‌هایش، به انتشار پیام‌هایی شدیداللحن علیه دولت پرداخته. چقدر می‌توان مشخصاً «ادبیات تند» او را، به این معنا دانست که او از «تغییر شرایط» خبر می‌دهد؟

آقای عنابستانی، در ۲۹ خرداد، در توییتی، از «نظرات اقتصادی عموماً غلط رئیس‌جمهور» سخن گفته و در ۲۲ مرداد، «تعویق کنکور» را تصمیم روحانی «برای خراب کردن مجلس و قالیباف» توصیف کرده؛ او دیروز، دهم شهریورماه هم خطاب به وزیر نفت (بدون این‌که او را منشن کند) نوشته: «به زودی مجبورت خواهیم کرد در پیشگاه نمایندگان ملت حرف بزنی.»

آن‌چه درباره «ادبیات تند» عنابستانی علیه دولت روحانی مشخص است، این است که این اظهارات، باعث خشنودیِ گروه‌هایی از جامعه می‌شود که مسئولیت وضعیت فعلی کشور را به‌عهده دولت می‌دانند (که احتمالاً طیف وسیعی را شامل می‌شود)؛ اما نمی‌توان گفت الزاماً این «ادبیات»، مقدمات اتخاذ تصمیماتی جدید یا تغییراتی سیاسی هستند.

به عبارت دیگر، اگرچه «ادبیات تند» ضددولتی عنابستانی، دل بخش عمده‌ای از جامعه را اصطلاحاً «خنک می‌کند»؛ اما معنایش این نیست که لزوماً، تغییراتی در بدنه دولت و یا سیاست‌های دولتمردان را به دنبال خواهد داشت.

البته، از نظر قانونی، این امکان برای عنابستانی و سایر نمایندگان مجلس وجود دارد که در شرایطی، بعضی تغییرات را در دولت ایجاد کنند (مثل استیضاح). اما باز، معنایش این نیست که این تغییرات، لزوماً ارتباط مستقیمی با «ادبیات تند» این نماینده‌ها از جمله نماینده سبزوار دارند.

در واقع، «صرفِ» بکارگیری «ادبیات تند» علیه دولت، اگرچه احتمالاً می‌تواند برای بخش‌های وسیعی از جامعه «بار روانی» داشته باشد، اما کارکرد آن، از همین حد، بیش‌تر نمی‌گذرد و الزاماً «خبری خوش» در رابطه با تغییر سیاست‌های مدیریتی کشور نمی‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.