دیدگاه‌ها برای از بودجۀ شهرداری چه خبر؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 فروردین 1400 - 22:29
-

از بودجۀ شهرداری چه خبر؟

سبزواریان: یکی از عجیب‌ترین روش‌های مدیریتی که در بعضی شهرستان‌ها هنوز پیگیری می‌شود، حل مشکلات با «جمع کردن» قضیه است! یعنی طرف معترض و طرف مورد اعتراض، کوتاه بیایند و در مجموع، همه با هم مسئله را «ول کنند»!به نظر می‌رسد مسئلۀ تغییراتی که ادعا شد در بودجۀ شهرداری اعمال شده، عملاً باز هم دارد

سبزواریان:

یکی از عجیب‌ترین روش‌های مدیریتی که در بعضی شهرستان‌ها هنوز پیگیری می‌شود، حل مشکلات با «جمع کردن» قضیه است! یعنی طرف معترض و طرف مورد اعتراض، کوتاه بیایند و در مجموع، همه با هم مسئله را «ول کنند»!
به نظر می‌رسد مسئلۀ تغییراتی که ادعا شد در بودجۀ شهرداری اعمال شده، عملاً باز هم دارد به همین روش حل می‌شود! از اخبار رسیده، چنین برمی‌آید که مسئولان امر به دنبال تمام کردن مسئله هستند، نه موشکافی و پیدا کردن راست و دروغ!
ماه گذشته، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سبزوار، مدعی شد که بندهایی از بودجۀ مصوب شورا، پیش از ارسال به هیئت تطبیق، مورد دست‌کاری واقع شده است! اعضای شورا نیز طیّ جلساتی به بررسی مسئله پرداختند. در نهایت بعد از تمام بحث‌های جنجالی میان حامیان و منتقدان شهرداری، رأی‌گیری شد و ۵ عضو شورا، تأیید کردند که بودجه، دچار تغییراتی شده است.

بخوانید: دستکاری در بودجه ۱۴۰۰ سبزوار؛ ۵ رأی موافق به صحت ماجرا، مخالفت کرامت با برگشت بودجه


در این جلسات، صحبت از ۱۳ بند تغییر یافته در متن بودجه شد و شهرداری و حامیان شهردار در شورا، عملاً دلیل قانع‌کننده‌ای برای این تغییرات نیاوردند. پس‌ازاین جلسه، طیّ جلسۀ مشترکی که با هیئت تطبیق گرفته شد، بندهای موردادعا اصلاح شد و عملاً همان سیاست «جمع کردن» قضیه سرلوحۀ کار قرار گرفت!

بخوانید: شهردار و متحدان شورایی‌اش چگونه دستکاری در بودجه را منحرف می‌کنند؟

سؤال اصلی اینجاست که پس تکلیف آن «تغییر» یا به تعبیری «دستکاری» چه می‌شود؟ چه کسی بودجه مصوب شورا را پیش از ارسال به تطبیق، تغییر داده است؟ با چه انگیزه‌ای؟ چه کسانی خبر داشتند؟ آیا باید هر بار اعضای شورا، مرحله‌به‌مرحله با بی‌اعتمادی، بودجه را چک کنند که تغییری نکرده باشد؟
مدعی‌العموم شهرستان در این ماجرا چه رفتاری انجام داده است؟ دیگر نهادهای ناظر، از جمله فرمانداری، ریاست دادگستری، اداره اطلاعات، فرماندار و … نمی‌خواهند برای مردم شهر توضیح دهند که ماجرا از چه قرار بود؟ وقتی ۵ عضو شورا (یعنی اکثریت) این تغییر را تأیید کرده‌اند، آیا لازم نیست دادستان و دیگر مراجع قضایی صاحب‌اختیار، ورود کنند و متخلف و تغییردهنده را بیابند؟ آیا چنین دست‌کاری‌هایی در این شهر باید «طبیعی» جلوه کند و فقط از کنارش بگذریم؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.