کد خبر : 24627
دیدگاه‌ها برای اعلام تبدیل روستای تاریخی زعفرانیه سبزوار به قطب گردشگری بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 17:59
-

اعلام تبدیل روستای تاریخی زعفرانیه سبزوار به قطب گردشگری

خبرگزاری صدا و سیما روستای تاریخی زعفرانیه سبزوار به قطب گردشگری تبدیل می‌شود. مدیر بافت تاریخی شهر سبزوار گفت: با آماده شدن طرح روستای زعفرانیه به‌عنوان روستای هدف گردشگری این روستا با همان شکل و اصالتی که از ابتدا داشته است بازسازی خواهد شد. محسن برآبادی افزود: روستای زعفرانیه با داشتن اقامت گاه بوم‌گردی، ۶

خبرگزاری صدا و سیما

روستای تاریخی زعفرانیه سبزوار به قطب گردشگری تبدیل می‌شود.

مدیر بافت تاریخی شهر سبزوار گفت: با آماده شدن طرح روستای زعفرانیه به‌عنوان روستای هدف گردشگری این روستا با همان شکل و اصالتی که از ابتدا داشته است بازسازی خواهد شد.

محسن برآبادی افزود: روستای زعفرانیه با داشتن اقامت گاه بوم‌گردی، ۶ اثر تاریخی و جداره سازی سنتی به‌عنوان روستای هدف گردشگری با بافت سنتی و اصیل خود می‌تواند برای گردشگران خدمات شایسته‌ای ارائه کند.

وی افزود:  مردم و دهیار روستا نیز در این زمینه با همکاری با پایگاه میراث فرهنگی و درک درست از صنعت گردشگری و نقش گردشگر در رونق اقتصادی به سرمایه‌گذاری در این حوزه روی آورده‌اند.

مدیر بافت تاریخی شهر سبزوار گفت: یکی از قهوه‌خانه‌های قدیمی زعفرانیه که در مسیر جاده ابریشم قرار دارد  از طریق سرمایه‌گذاری برای احیا و بهره‌برداری خریداری شده و در حال بازسازی و مرمت است.

زعفرانیه، نام دهکده‌ای توریستی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار و در ۳۵ کیلومتری جاده سبزوار – مشهد در دهستان رباط است که رودخانه‌ی دائمی کالشور سبزوار از جنوب این روستا می‌گذرد.

زعفرانیه دارای ۶ اثر تاریخی ثبت شده شامل کاروانسرای زعفرانیه، یخچال کلانتر، چاپارخانه، قلعه کهنه، حمام و آب‌انبار زعفرانیه در آثار ملی ایران است.  

سبزوار در غرب خراسان رضوی قرار دارد. نام قدیم آن بیهق و  بر سر راه ابریشم قرار داشته و به‌عنوان یکی از مراکز تمدنی ایرانی پیش از اسلام بخصوص در عصر اشکانیان و ساسانیان بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.