دیدگاه‌ها برای افتتاح فاز دوم موزه شهر سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اردیبهشت 1394 - 19:08
-

افتتاح فاز دوم موزه شهر سبزوار

سبزواریان: در سومین روز از هفته نکوداشت سبزوار و هشتادمین سال تاسیس شهرداری سبزوار فاز دوم و نهایی موزه شهر سبزوار افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: موزه هویت و شناسنامه شهر ها هستند که با بازدید از آنها از تمدن و

سبزواریان: در سومین روز از هفته نکوداشت سبزوار و هشتادمین سال تاسیس شهرداری سبزوار فاز دوم و نهایی موزه شهر سبزوار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، در این مراسم رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: موزه هویت و شناسنامه شهر ها هستند که با بازدید از آنها از تمدن و هویت و شناسنامه گذشته شهر آگاهی پیدا می کنیم.

مسعود پسندیده با تاکید بر اینکه سبزوار با تاریخ غنی و تنوع فرهنگ و جاذبه های فرهنگی و گردشگری از قدیم نسبت به سایر شهرها جایگاه متفاوتی داشته و دارد بیان کرد: سبزوار یکی از منحصر به فرد ترین شهرهای ایران است که دارای ۹۰۰ اثر تاریخی و حدود ۲۰۰ اثر ثبتی در میراث فرهنگی است که بعد از یزد دومین شهر کشور از این حیث محسوب می شود.

وی با انتقاد از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تبعیض اختصاص بودجه برای آثار و ابنیه های تاریخی شهرهای استان، گفت: بودجه گردشگری شهر نیشابور با یک اثر تاریخی در داخل شهر یک میلیارد و ۲۰۰ ملیون تومان بود درحالی که سبزوار با این حجم از آثار تاریخی تنها ۴۲ میلیون تومان لحاظ شد، که باز هم از این مهم در بودجه سبزوار هیچ و بودجه شهر نیشابور ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محقق شد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار ضمن تقدیر ازشورا و شهرداری سبزوار برای توجه ویژه به مقوله گردشگری و میراث فرهنگی افزود: با اختصاص بودجه های خوب در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در آینده ای نه چندان سبزوار به قطب گردشگری تبدیل خواهد شد.

پسندیده تصریح کرد: در این کهن شهر ۲۵ خانه قدیمی و ۱۳ سرای تاریخی وجود دارد که متاسفانه در برهه های مختلف زمانی چندان به آن توجه نشده است اما در دوسال اخیر این مهم مور توجه ویژه شورا و شهرداری قرار گرفته است.

وی از شهروندان سبزواری دعوت کرد اشیای قدیمی خود را برای اهدا به موزه شهر با نام ثبتی خود تحویل دهند تا سبب رونق این موزه شوند.

مدیر عامل موزه شهر سبزوار نیز در حاشیه این مراسم گفت: فاز دوم «موزه شهر» در سبزوار با هدف حفظ هویت، تاریخ و شناسنامه سبزوار در بخش غربی میدان بهشتی راه اندازی شد.

محمودرضا سلیمانی اظهار داشت: این فاز با زیربنای حدود ۶۷۰ مترمربع با حدود ۵۰۰ اثر از هزاره اول پیش از میلاد تا دوران معاصر با حضور شهروندان و مسئولان شهری به بهره برداری رسید.

وی به بخش موزه شنیداری و دیداری این موزه هم اشاره کرد و افزود: در این بخش ۷۰ ساعت از هنرمندان سبزوار در حوزه های مختلف مصاحبه صورت گرفته که شهروندان با مراجعه به این بخش می توانند با هنرمندان بهتر آشنا شوند.

دکتر گاراژیان عضو هیات امنای موزه شهر سبزوار نیز به سیاست های کلی موزه شهر برای آینده اشاره کرد و فرهنگی سازی در بلند مدت با اتکا به هویت های بومی و محلی، جهانی سازی فرهنگی و شناساندن سرمایه ها و آثار باستانی ناشناخته به دیگر مناطق را از مهمترین این سیاست ها برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.