کد خبر : 21675
دیدگاه‌ها برای افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه تحریم‌ها را بی‌اثر کرده است بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 18 مرداد 1398 - 13:59
-

افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه تحریم‌ها را بی‌اثر کرده است

ایرنا افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه یکی از راهبردهای دولت دوازدهم است که تحریم‌های ظالمانه دشمن را بی‌اثر کرده است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه در شهرستان سبزوار گفت: دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است. رمضانعلی سبحانی فر

ایرنا

افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه یکی از راهبردهای دولت دوازدهم است که تحریم‌های ظالمانه دشمن را بی‌اثر کرده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه در شهرستان سبزوار گفت: دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: حجم مبادلات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق در سال گذشته از مرز  ۱۹ میلیارد دلار عبور کرد و همچنین مبادله اقتصادی با  روسیه افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به سفر ماه گذشته خود به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت به کشور پاکستان اظهار داشت: در این سفر سازوکارهای لازم برای توسعه مبادلات تجاری دو کشور بررسی شد.

وی گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان اکنون ۱.۳ میلیارد دلار است که افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی به بیش از سه برابر در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: با هدف افزایش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه خراسان رضوی شامل ترکمنستان، افغانستان و پاکستان میز خدمت و نمایشگاه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این کشورها در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حذف چهار صفر از پول ملی اظهار داشت: این امر سبب کاهش بار روانی و کاهش هزینه چاپ کاغذ و اسکناس و هزینه‌های جانبی می‌شود.

وی گفت: درصورتی‌که مسئولان بسته‌هایی جهت کاهش تورم و خروج از رکود ارائه کنند و هم‌زمان صفرها نیز حذف شود ارزش پول ملی افزایش می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: طی سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال رشد صنعت در منطقه سبزوار پنج برابر شده و زیرساخت‌های بخش صنعت فراهم و صنایع مادر در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی اظهار داشت: فاز نخست کارخانه فولاد سبزوار با ظرفیت اشتغال‌زایی یک هزار و ۵۰۰ نفر پارسال به بهره‌برداری رسید و مرحله دوم این  کارخانه با سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی گفت: کارخانه آهک هیدراته با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد ریال و کارخانه بتن‌های سبک و کارخانه سیلیکو منگز با سرمایه‌گذاری چینی‌ها، فاز دوم مجتمع داروسازی طاها و الیاف مصنوعی نیز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سبحانی فر افزود: نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران نیز با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال وارد فاز اجرایی شده و زیرسازی پروژه راه‌آهن سبزوار طی یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی اظهار داشت: چهار بانده شدن جاده سبزوار به جوین و اسفراین دارای ردیف اعتبار اختصاصی است که ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهوری برای آن در نظر گرفته شده و حدود نیمی از آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به افزایش پروازهای فرودگاه سبزوار به مقصد تهران به پنج پرواز در هفته گفت: دو پرواز دیگر نیز از مهرماه امسال به این تعداد افزوده می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: شاخص بهره‌مندی روستاهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن  از جاده‌های آسفالته در سال ۹۲ حدود  ۵۵ درصد بود که امروز  به ۹۳ درصد رسیده و  شاخص آب‌رسانی به روستاهای منطقه نیز به بیش از ۹۵ درصد رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.