کد خبر : 9153
دیدگاه‌ها برای امام جمعه سبزوار خواستار تبدیل مناره خسروجرد به یک مرکز فرهنگی شد بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 3 مرداد 1394 - 22:18
-

امام جمعه سبزوار خواستار تبدیل مناره خسروجرد به یک مرکز فرهنگی شد

سبزواریان: امام جمعه سبزوار خواستار مرمت و تغییر کاربری مناره تاریخی خسروجرد و تبدیل آن به یک مجموعه فرهنگی شد. حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی روز شنبه در جمع مسوولان اجرایی سبزوار با بیان اینکه مناره تاریخی خسروجرد مرکزی تاریخی است گفت: در گذشته در این مکان نماز جمعه اقامه می شده لذا برای تغییر کاربری

menar-khosrogerd05سبزواریان: امام جمعه سبزوار خواستار مرمت و تغییر کاربری مناره تاریخی خسروجرد و تبدیل آن به یک مجموعه فرهنگی شد.

حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی روز شنبه در جمع مسوولان اجرایی سبزوار با بیان اینکه مناره تاریخی خسروجرد مرکزی تاریخی است گفت: در گذشته در این مکان نماز جمعه اقامه می شده لذا برای تغییر کاربری آن باید نگاه ما مبتنی بر رویکرد فرهنگی باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی سبزوار افزود: مسوولان بویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید به این اثر گرانبها توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به واقع شدن این بنای تاریخی در حاشیه جاده تهران – مشهد اظهار کرد: در حاشیه این بنا باید یک مسجد و یک مجموعه فرهنگی برای مسافران و زائران ایجاد شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار نیز با اشاره به پیشینه تاریخی و موقعیت مناسب این اثر تاریخی به خبرنگار ایرنا گفت: برای تبدیل این بنا به یک مرکز فرهنگی مذاکراتی با بخش خصوصی انجام شده که امیدواریم هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

حسنعلی حبیب پور افزود: این اثر دیدنی با ۲۸ متر ارتفاع در حدود پنج کیلومتری غرب شهر سبزوار در حاشیه جاده اصلی تهران – مشهد قرار دارد که چند سال قبل نیز از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرمت شده است.

وی با بیان اینکه سالانه میلیون ها مسافر و گردشگر از کنار این اثر تاریخی و دیدنی می گذرند اظهار کرد: یکی از بناهای شاخص این شهرستان مناره تاریخی خسروجرد است که بازدید کننده بسیار دارد.

این بنای زیبا در سال ۵۰۵ هجری قمری به دستور تاج الدوله ابوالقاسم بن سعید، همدوره با حکومت سلجوقیان برای راهنمایی و محل اطراق مسافران و کاروانیان جاده قدیم ابریشم بنا شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.