کد خبر : 32270
دیدگاه‌ها برای اهرم فشارِ جدید بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 - 10:56
-

اهرم فشارِ جدید

نابستانی بعد از ماجرای سرباز راهور، به تدریج از عرصۀ تصمیم‌گیری حذف شده بود. چه در افکار عمومی چه در بدنۀ دولت قبل و جدید …

بهانه‌ای برای ورود دوبارۀ عنابستانی به قدرت

از اولین لحظه‌هایی که خبر منتشر شد، واکنش‌ها به دلیل نامی آشنا در خبر، آغاز شد:

«انتخابات هیئت رئیسۀ هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد استانداری خراسان رضوی انجام شد و بر این اساس، احسان ارکانی به عنوان رئیس هیئت تحقیق و تفحص، علی‌اصغر عنابستانی و حسین امامی‌راد به عنوان نواب اول و دوم و جلیل رحیمی جهان‌آبادی به عنوان دبیر این هیئت انتخاب شدند.»

عنابستانی بعد از ماجرای سرباز راهور، به تدریج از عرصۀ تصمیم‌گیری حذف شده بود. چه در افکار عمومی چه در بدنۀ دولت قبل و جدید، این نمایندۀ مجلس مورد اقبال واقع نشد و در معدود تغییرات مدیران در حوزۀ انتخابیه، نقش کم‌رنگی از عنابستانی دیده می‌شد. بیشتر تغییرات منسوب به دفتر نمایندۀ دیگر یعنی بهروز محبی بود. این طرف، عنابستانی با نظری استاندار خراسان رضوی، دچار چالش شده و حتی به صورت علنی این اختلافات را بروز داد. عنابستانی بیشتر به انزوا رفت و حتی معدود نیروهای منسوب به او، در گرفتنِ تأییدیه‌های لازم دچار مشکل شدند.

بعد از انتشار این خبر اما، ظاهراً داستان عوض شده است. به فاصلۀ چند روز، سرپرست فرمانداری ششتمد بعد از هشت ماه بلاتکلیفی، حکمِ فرمانداری گرفت، معاون سیاسی فرماندار سبزوار منصوب شد، اخبار انتصاب مدیر جدید علوم پزشکی ـ که همگی از میان نیروهای نزدیک به او بودند ـ قوت یافت، حالا هم اخباری از انتصاب فرماندار جغتای، تغییر بخشدار شامکان و تغییر فرماندار سبزوار از منابع مختلف به گوش می‌رسد که باز گزینه‌های جایگزین، منسوب به این نماینده هستند.

نمی‌توانیم این همه تغییر را بی‌ارتباط با آن خبر بدانیم. بالاخره عنابستانی در کنار ارکانی مسئول تحقیق و تفحص از استانداری شده‌اند، حالا پرسش اینجاست که این تحقیق و تفحص، آیا با هدف احقاق حق مردم انجام می‌شود یا اهرمی است برای فشار به استاندار؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.