کد خبر : 20852
دیدگاه‌ها برای «اینستکس» قابلیت عبور از تحریم‌های آمریکا را ندارد/ اروپا به دنبال حفظ آبروی خود در جوامع بین‌الملل است بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 تیر 1398 - 10:52
-

«اینستکس» قابلیت عبور از تحریم‌های آمریکا را ندارد/ اروپا به دنبال حفظ آبروی خود در جوامع بین‌الملل است

صبح توس رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: سازوکار فعلی اینستکس مشکلی را از اقتصاد کشور حل نمی‌کند و قابلیت عبور از تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده است را ندارد. رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، پیرامون سازوکار پیشنهادی اینستکس، اظهار کرد: اروپایی‌ها به دنبال حفظ آبروی خود

صبح توس

رمضانعلی سبحانی‌فر گفت: سازوکار فعلی اینستکس مشکلی را از اقتصاد کشور حل نمی‌کند و قابلیت عبور از تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده است را ندارد.

رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صبح توس، پیرامون سازوکار پیشنهادی اینستکس، اظهار کرد: اروپایی‌ها به دنبال حفظ آبروی خود در جوامع بین‌المللی هستند و می‌خواهند با ارائه سازوکار اینستکس اجازه ندهند ایران از برجام خارج شود.

وی افزود: شکست برجام در واقع بی‌آبرویی بزرگی است برای اروپا زیرا نشان داد که تصمیم آمریکا از تمام کشورهای اروپایی مهم‌تر است و آن‌ها نمی‌توانند بدون اجازه آمریکا به برجام پایبند بمانند.

سبحانی‌فر با بیان اینکه که اروپا متعهد شده تا در قالب اینستکس، تنها غذا و دارو را به ایران بدهد، گفت: سازوکار فعلی اینستکس مشکلی را از اقتصاد کشور حل نمی‌کند و قابلیت عبور از تحریم‌هایی که آمریکا علیه ایران وضع کرده است را ندارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سازوکار اینستکس باید تغییر کند تا بتواند تنگناهای اقتصادی، مالی و مبادلات کالای ایران با کشورهای دیگر را برطرف کند در غیر این صورت اگر اینستکس بخواهد تنها تابلویی باشد تا اجازه ندهد ایران از برجام خارج شود، هیچ تأثیری در اقتصاد کشور نمی‌گذارد.

وی تصریح کرد: چنانچه اروپایی‌ها نتوانند به تعهداتشان در مقابل ایران در چارچوب برجام عمل کنند ایران مجبور به خارج شدن گام‌به‌گام از برجام می‌شود که دومین گام آن ۱۶ تیرماه اعمال می‌شود.

سبحانی‌فر بیان کرد: مجلس در آینده نزدیک موضوع اینستکس را موردبررسی قرار می‌دهد اما هنوز به دلیل آنکه در ایام تعطیلات مجلس قرار داریم و نمایندگان به حوزه‌های انتخاباتی خود بازگشته‌اند نتوانسته‌ایم به‌صورت تخصصی موضوع اینستکس در مجلس بپردازیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.