دیدگاه‌ها برای بادهایی که کاشتید و طوفان‌هایی که درو می‌کنیم! بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 19:59
-

بادهایی که کاشتید و طوفان‌هایی که درو می‌کنیم!

تصویر غم‌انگیز جدیدی با #سطل_ماست در فضای مجازی فراگیر شده و میلیون‌ها ایرانی آن را تماشا می‌کنند…

تصویر غم‌انگیز جدیدی با #سطل_ماست در فضای مجازی فراگیر شده و میلیون‌ها ایرانی آن را تماشا می‌کنند. مردی که عصبانی وارد مغازه می‌شود، پرخاشگرانه با دو زن که از نظرش مشکل حجاب دارند حرف می‌زند، عاقبت سطل ماست را از یخچال مغازه برمی‌دارد و بر سر آن‌ها می‌ریزد! مرد مغازه‌دار و مردی از مشتری‌ها به او حمله می‌کنند …

با دیدن این تصاویر، در ذهنمان مرور می‌کنیم: «مردم به جان هم افتاده‌اند»! و چه تصویری از این غم‌انگیزتر؟ مگر می‌شود یک انسان با ذهنی معمولی و غیرمتعصب این تصاویر را ببیند و تحت تأثیر قرار نگیرد؟

مردی که بی‌حجابی را برنمی‌تابد اما به راحتی به ماست‌های مغازه‌دار آسیب می‌زند! حق‌الناس را مراعات نمی‌کند و توقع دارد زن‌ها به نهی از منکر او توجه کنند!

زنی که دست همسرش را می‌گیرد تا وارد معرکه نشود! مردهایی که وارد درگیری می‌شوند! و ادامه تصویری که نمی‌بینیم و نمی‌دانیم درگیری تا کجا ادامه دارد!

این مرد، با این عملش، چند نفر را از خودش و اعتقاداتش بی‌زار کرد؟ این‌طور نهی از منکر می‌کنند؟

چه کسانی به چنین مردهایی انگیزه می‌دهند تا چنین رفتارهایی بکنند؟ مثال‌هایش را در سال‌های اخیر زیاد دیده‌ایم! باز این بنده خدا سطل ماست ریخت! سال‌های پیش‌تر …

 این‌طور می‌خواهند ارزش‌ها را در یک جامعه پایدار کنند؟ می‌شود؟

از قدیم گفته‌اند: دیوار از یک طرف گل نمی‌شود! شک نکنید این منازعه دو رو دارد! ده‌ها واقعه مشابه در چند سال‌های اخیر دیده‌ایم و هر بار بخشی از جامعه، از ارزش‌ها بیشتر فاصله گرفته، مهاجرت‌ها از کشور بیشتر شده و خیابان برای خواهران محجبه ما ناامن‌تر شده!

تا کی این روند را ادامه می‌دهیم؟ آن‌هایی که در تریبون‌های رسمی و غیر رسمی، در فضای حقیقی و مجازی، مردم را به مقابله و برخورد فرامی‌خوانند، درک درستی دارند که این منازعه ممکن است سر از چه وضعیتی در بیاورد؟

به خاطر خدا، به خاطر خودتان، به خاطر ایران کمی بخوانید و تأمل کنید! سوراخی که در این کشتی ایجاد می‌کنید فقط شما را غرق نخواهد کرد! ما هم مسلمانیم، شیعه و ایرانی! ما هم غرق می‌شویم در نزاعی که هر روز به پا می‌کنید! می‌سوزیم در آتشی که هر روز هیزم در آن می‌ریزید و می‌دمید!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.