کد خبر : 25818
دیدگاه‌ها برای بازار لوازم خانگی در سبزوار کساد شده است بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 - 8:12
-

بازار لوازم خانگی در سبزوار کساد شده است

ایرنا رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: میزان فروش لوازم خانگی در این شهرستان ظرف روزهای اخیر متأثر از جو ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا و کاهش رفت و آمدهای مردم تا ۷۰ درصد کاهش یافته است. علی کیانی افزود: با وجود رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی واحدهای صنفی تمایل شهروندان برای خرید لوارم خانگی کمتر

ایرنا

رئیس اتاق اصناف سبزوار گفت: میزان فروش لوازم خانگی در این شهرستان ظرف روزهای اخیر متأثر از جو ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا و کاهش رفت و آمدهای مردم تا ۷۰ درصد کاهش یافته است.

علی کیانی افزود: با وجود رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی واحدهای صنفی تمایل شهروندان برای خرید لوارم خانگی کمتر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین فعالیت سایر مشاغل مختلف بر اثر شیوع بیماری کرونا بین ۴۰ تا ۶۰ درصد نسبت به اسفند سال گذشته دچار رکود شده است.

کیانی ادامه داد: دستورالعمل رعایت بهداشت فردی و نحوۀ ضدعفونی کردن واحدهای صنفی با هدف پیشگیری از کرونا برای تمامی اتحادیه‌های شهرستان سبزوار ارسال شده و مدت فعالیت واحدهای صنفی کاهش یافته است.

وی افزود: برای پیشگیری از کرونا توصیه های بهداشتی به واحدهای صنفی داده شده تا با شست و شوی مرتب و ضدعفونی کردن غرفه ها و فضای کسب و کار خود نگرانی شهروندان را در این زمینه کاهش دهند.

کیانی ادامه داد: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و ادارۀ صنعت، معدن و تجارت سبزوار به صورت مستمر بر فعالیت واحدهای اقتصادی شامل انبارها، سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا، مراکز تولیدی و نهاده‌های دامی نظارت دارد و با تخلفات برخورد می‌کند.

وی گفت: سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات است.

۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با اضافه شدن ۱۱۰ مبتلای جدید به ۳۹۵ نفر افزایش یافت.

۲۷۰ نفر از کل مبتلایان به ویروس کرونا در این استان در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان هستند.

تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آ‌ن‌ها به طور قطعی مثبت شده است ۲۸ تن است که ۲۰ تن از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۶ تن مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور هستند و دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌جام و گناباد هم هر کدام یک فوتی داشته‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.