کد خبر : 10672
دیدگاه‌ها برای بازدید از تپه دامغانی سبزوار در روز باستان شناسی بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آبان 1394 - 20:52
-

بازدید از تپه دامغانی سبزوار در روز باستان شناسی

سبزواریان: مدیرعامل موزه شهر سبزوار گفت: علاقمندان می توانند به مناسبت روز جهانیباستان شناسی از تپه دامغانی سبزوار بازدید کنند. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمودرضا سلیمانی افزود: این بازدید طی دو روز در روزهای پنجشنبه چهاردهم و جمعه پانزدهم آبان ماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ در انتهای خیابان جهادکشاورزی(جاده قدیم دلقند) ورودی

tappe-sabzevariha-bazdid01سبزواریان: مدیرعامل موزه شهر سبزوار گفت: علاقمندان می توانند به مناسبت روز جهانیباستان شناسی از تپه دامغانی سبزوار بازدید کنند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، محمودرضا سلیمانی افزود: این بازدید طی دو روز در روزهای پنجشنبه چهاردهم و جمعه پانزدهم آبان ماه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶ در انتهای خیابان جهادکشاورزی(جاده قدیم دلقند) ورودی شمالی محوطه باستانی انجام می شود.

وی اظهار داشت: مدارس، متخصصان و سرمایه گذاران پنجشنبه و عموم مردم در روز جمعه می توانند از این تپه باستانی بازدید بعمل آورند.

او گفت: این برنامه با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری، شورا و شهرداری سبزوار و اداره کل میراث فرهنگی استان خراسان رضوی برگزار می شود.

رئیس میراث فرهنگی سبزوار گفت: در این دو روز کارشناسان، فرآیند پژوهش و حفاری‌ها را برای مردم شرح می‌دهند و‌ یافته‌های جدید را به نمایش می‌گذارند.

سلیمانی با بیان اینکه تپه دامغانی سبزوار متعلق به دوره مس، سنگی، مفرغ و اوایل عصرآهن می باشد، تصریح کرد: از سال ۸۷ تیمی متشکل از باستان‌شناسان ایرانی- فرانسوی و امسال دکتر گاراژیان و گروهش از سال ۹۲ حفاری‌های این منطقه را به دست گرفته‌اند.

گفتنی است تپه دامغانی در سال۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از سال ۱۳۸۲ عملیات مطالعه، بررسی، لایه نگاری و گمانه زنی و تعیین حریم آن توسط کارشناسان به انجام رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.