کد خبر : 24550
دیدگاه‌ها برای بازدید مسئولین شهرستان سبزوار از کشتارگاه سنتی دام بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 - 13:23
-

بازدید مسئولین شهرستان سبزوار از کشتارگاه سنتی دام

 روابط عمومی شبکه دامپزشکی سبزوار از بازدید دکتر نصرآبادی معاون سیاسی –امنیتی فرمانداری، دکتر نوده معاون بهداشتی دانشگاه، مهندس کلمیشی رئیس شورای شهر و دکتر جغتایی رئیس شبکه دامپزشکی به همراه کارشناسان از کشتارگاه سنتی دام خبر داد. رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: کشتارگاه دام شهرستان، یک کشتارگاه سنتی –قدیمی است که با بهسازی‌هایی که

 روابط عمومی شبکه دامپزشکی سبزوار از بازدید دکتر نصرآبادی معاون سیاسی –امنیتی فرمانداری، دکتر نوده معاون بهداشتی دانشگاه، مهندس کلمیشی رئیس شورای شهر و دکتر جغتایی رئیس شبکه دامپزشکی به همراه کارشناسان از کشتارگاه سنتی دام خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: کشتارگاه دام شهرستان، یک کشتارگاه سنتی –قدیمی است که با بهسازی‌هایی که طی چند سال اخیر انجام شده در حال حاضر با ذبح روزانه ۱۵۰ رأس دام سبک و ۲۰ رأس دام سنگین در حال فعالیت است. شهرستان سبزوار با توجه به موقعیت و جمعیت انسانی نیاز به یک کشتارگاه صنعتی دارد.

دکتر جغتایی در ادامه افزود: پیشگیری مقدم است بر درمان و همان‌طور که نیاز به احداث یک بیمارستان برای یک شهر ضروری است احداث یک کشتارگاه دام مجهز هم جزء ضروریات بهداشتی یک شهر محسوب می‌شود. چرا که کشتارگاه محل تأمین گوشت قرمز (پروتئین) و خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان است.

دکتر نصرآبادی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اظهار نمود: شرکت پیمانکار کشتارگاه بایستی مسائل بهداشتی کشتارگاه خصوصاً بهداشت محیط را رعایت نماید؛ و در رفع نواقص جدیت داشته باشد. مشکلات تأمین سوخت کشتارگاه توسط معاون سیاسی امنیتی فرماندار پیگیری و دستورات لازم داده شد.

خانم دکتر نوده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف کشتارگاه نواقص بهداشت محیطی کشتارگاه را به مدیرعامل کشتارگاه متذکر شد و عنوان کرد اگر مشکلات در اسرع وقت رفع نگردد. احتمال طغیان بیماری‌های مشترک وجود دارد.

داوری مدیرعامل کشتارگاه دام گفت: ما در بحث تأمین سوخت، جاده دسترسی به کشتارگاه مشکل داریم و کشتار روزانه دام به علت مشکلات اقتصادی کاهش داشته و عملاً اداره کشتارگاه برای شرکت ما ضررده شده است؛ اما با وجود این مشکلات نواقص بهداشتی مدنظر مسئولان را در اسرع وقت رفع خواهیم کرد همان‌طور که در بحث تجهیز پیش سرد اقدامات خوبی انجام دادیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.