کد خبر : 16704
دیدگاه‌ها برای بازپیرایی بافت تاریخی روستای زعفرانیه سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 آبان 1397 - 11:06
-

بازپیرایی بافت تاریخی روستای زعفرانیه سبزوار

مرحله سوم بازپیرایی بافت تاریخی روستای زعفرانیه سبزوار در حال انجام است . مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی سبزوار گفت: بافت خشتی و تاریخی دست نخورده این روستا سبب شد پایگاه میراث فرهنگی سبزوار برای بازپیرایی و بهسازی این بافت وارد عمل شود و با بهسازی بافت طبق معماری گذشته علاوه بر حفظ این بافت

مرحله سوم بازپیرایی بافت تاریخی روستای زعفرانیه سبزوار در حال انجام است .

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی سبزوار گفت: بافت خشتی و تاریخی دست نخورده این روستا سبب شد پایگاه میراث فرهنگی سبزوار برای بازپیرایی و بهسازی این بافت وارد عمل شود و با بهسازی بافت طبق معماری گذشته علاوه بر حفظ این بافت ارزشمند و دست نخورده به توسعه گردشگری کمک کند .

محسن برآبادی به ظرفیت های گردشگری زعفرانیه اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود ۶ اثر تاریخی ارزشمند ثبت شده مربوط به دوره های مختلف تاریخی از جمله کاروانسرای زعفرانیه، یخچال کلانتر، قلعه کهنه، چاپارخانه زعفرانیه، حمام زعفرانیه و آب‌انبار زعفرانیه جایگاه منحصر بفردی در میراث فرهنگی دارد .

وی گفت: زعفرانیه همچنین در جوار پناهگاه حیات وحش شیراحمد و رودخانه کال شور سبزوار قرار گرفته و از جنبه طبیعت گردی نیز حائز اهمیت است .

مدیر پایگاه میراث فرهنگی بافت تاریخی سبزوار به راه اندازی نخستین اقامتگاه بوم گردی غرب خراسان رضوی در روستای زعفرانیه در دو سال قبل اشاره کرد و گفت: با بازپیرایی معابر و محور اصلی روستا و توسعه صنعت گردشگری اقامتگاه ها و اماکن پذیرایی مناسبی در روستا شکل خواهد گرفت .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.