کد خبر : 29883
دیدگاه‌ها برای بانوان جوینی ۱۴ واحد تولید گلخانه‌ای راه انداختند بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 7:34
-

بانوان جوینی ۱۴ واحد تولید گلخانه‌ای راه انداختند

مدیر جهاد کشاورزی جوین به نقش‌آفرینی بانوان در حوزه کشاورزی اشاره و بیان کرد: تاکنون ۱۴ واحد گلخانه‌ای کوچک مقیاس به همت بانوان کشاورز در این شهرستان غربی خراسان رضوی تاسیس شده است. علی اکبر قارزی افزود: گلخانه‌های کوچک مقیاس یکی از راهبردهای توسعه کشاورزی این شهرستان است که در این مسیر با همت بانوان

مدیر جهاد کشاورزی جوین به نقش‌آفرینی بانوان در حوزه کشاورزی اشاره و بیان کرد: تاکنون ۱۴ واحد گلخانه‌ای کوچک مقیاس به همت بانوان کشاورز در این شهرستان غربی خراسان رضوی تاسیس شده است.

علی اکبر قارزی افزود: گلخانه‌های کوچک مقیاس یکی از راهبردهای توسعه کشاورزی این شهرستان است که در این مسیر با همت بانوان ۱۴ واحد گلخانه‌ای راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از ساخت گلخانه‌های کوچک مقیاس تا ۳۰۰ مترمربع علاوه بر صدور پروانه رایگان، تسهیلات مناسب به متقاضیان با توجه به سطح زیر کشت و نوع محصول ارائه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای باعث افزایش بهره‌وری در تولید محصولات خواهد شد. 

وی افزود: گوجه‌فرنگی، خیار، فلفل، انواع سبزیجات و آلوئه‌ورا عمده محصولاتی است که در گلخانه‌های شهرستان جوین تولید می‌شود.

قازری ادامه داد: گستره سطح کشت به روش گلخانه‌ای در جوین ظرف هفت سال اخیر پنج برابر بیشتر شده و هم‌اینک به حدود ۳۰  هزار مترمربع رسیده است. 

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را موجب افزایش بهره‌وری در اقتصاد کشاورزی و مدیریت راهبردی آب ذکر و بیان کرد: استفاده از این روش زراعت موجب افزایش کمی و کیفی محصولات می‌شود به طوری که حجم تولید را در فضای کشت کوچک به چندین برابر می‌رساند.

وسعت زمین های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.