دیدگاه‌ها برای برای آزادی به روایت حسین ترابی بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 15:07
-

برای آزادی به روایت حسین ترابی

اکثر تصاویری که در سال‌های بعدی، از انقلاب ایران پخش و منتشر شد مربوط به این مستند است

هنرمندی اصالتا سبزواری، مشهورترین مستند را در مورد انقلاب اسلامی ایران ساخته است. حسین ترابی، در اوج بحران‌های آن سال‌ها، شجاعانه به میان جمعیت مردم معترض در تظاهرات رفت و همراه با دوستان فیلمبردار خود، تصاویری ماندگار از خروش مردمی ایران علیه استبداد پهلوی، ثبت و ضبط کرد.

اکثر تصاویری که در سال‌های بعدی، از انقلاب ایران پخش و منتشر شد مربوط به این مستند است. شبکه مستند صدا و سیما در سال‌های گذشته، برنامه‌ای را به معرفی این سینماگر سبزواری و اثر مشهورش اختصاص داده است که لینک دانلود آن در پایان این مطلب موجود است. ترابی در این مستند به سبزواری بودن خودش اشاره می‌کند.

در معرفی این مستند در سایت صدا و سیما نوشته شده: «برای آزادی» یکی از آثار مستند تأثیرگذار است که درباره اتفاقات انقلاب ساخته شده است. این اثر دوساعته آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در مرداد ۵۷ تا زمان برگزاری انتخابات در فروردین سال ۵۸ را به تصویر می‌کشد.

این مستند ۲۵ سال پس از تولید به‌طور کامل رونمایی شد و چندی پیش توسط «مارک کازینزز» مورخ و منتقد سینما به عنوان ۱۰ فیلم مستندی که دنیا را تکان داد، در کنار آثاری از لنی ریفنشتال و مایکل مور و … انتخاب شد. https://www.doctv.ir/program/150320

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.