کد خبر : 29522
دیدگاه‌ها برای برداشت چغندر قند چهار هزار نفر را در جوین خراسان رضوی به کار گماشت بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 14:01
-

برداشت چغندر قند چهار هزار نفر را در جوین خراسان رضوی به کار گماشت

رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین در خراسان رضوی گفت: این شهرستان قطب تولید چغندر قند این استان است و فصل برداشت این محصول زمینه اشتغال فصلی چهار هزار نفر از شهروندان جوینی را فراهم کرده است. علی اکبر قارزی افزود: برداشت چغندرقند از کشتزارهای شهرستان جوین از مهرماه آغاز شده و تا اواخر آذر ادامه دارد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین در خراسان رضوی گفت: این شهرستان قطب تولید چغندر قند این استان است و فصل برداشت این محصول زمینه اشتغال فصلی چهار هزار نفر از شهروندان جوینی را فراهم کرده است.

علی اکبر قارزی افزود: برداشت چغندرقند از کشتزارهای شهرستان جوین از مهرماه آغاز شده و تا اواخر آذر ادامه دارد.

وی ادامه داد: کشت چغندر قند فرصت طلایی رونق اقتصادی در جوین است و  همزمان با فصل برداشت آن فعالیت کشاورزان، کارگران و ناوگان حمل و نقل آغاز می شود و چرخ کارخانه های قند و اسیدسیتریک شهرستان به حرکت در می آید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی جوین گفت: سطح زیر کشت چغندر قند در این شهرستان از چهار هزار و ۵۳۰ هکتار در سال گذشته به پنج هزار و ۲۰۰ هکتار در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: شهرستان جوین مستعد کشت چغندر قند به عنوان یکی از مهم‌ترین محصولات راهبردی است که توسعه سطح زیر کشت آن علاوه بر اشتغالزایی به خودکفایی در تولید شکر و جلوگیری از خروج ارز کمک می‌کند.

قارزی ادامه داد: با توجه به میانگین برداشت حدود ۵۰ تن چغندر در هر هکتار پیش‌بینی می شود در سالجاری ۲۶۰ هزار تن از این محصول در جوین تولید شود.

وی گفت: چغندر تولیدی در این شهرستان به کارخانه قند جوین منتقل می شود و فرآوری این محصول در کارخانه‌های قند با کمک اسید سیتریک انجام می شود.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی شهرستان جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو و چغندرقند است.

این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.