کد خبر : 30589
دیدگاه‌ها برای بیمارستان واسعی سبزوار به بیماران کرونایی اختصاص یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 - 21:29
-

بیمارستان واسعی سبزوار به بیماران کرونایی اختصاص یافت

اختصاص بیمارستان واسعی سبزوار به بیماران کرونایی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با هدف خدمات‌دهی مطلوب‌تر به بیماران، تمامی تمهیدات لازم درمانی به منظور مقابله با موج ششم کرونا در حوزه این دانشگاه اندیشیده شده و بیمارستان واسعی سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

دکتر «داوود سروش» افزود: با هدف افزایش ظرفیت تخت‌های بستری، بخش داخلی این مرکز درمانی به بیمارستان حشمتیه منتقل شده است ضمن اینکه تمام ظرفیت‌های درمانی علوم پزشکی سبزوار برای مقابله با پیک ششم کرونا و شیوع اومیکرون به ویژه در زمینه مدیریت تخت‌های بیمارستانی و نیز راه‌اندازی بخش بستری کودکان مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است ضمن اینکه با توجه به احتمال درگیری کودکان در این پیک و نیاز به تخت PICU، برنامه‌ریزی و تدارک راه‌اندازی یک بخش برای بستری کودکان مبتلا به کرونا در بیمارستان حشمتیه با ۱۸ تخت و جداسازی این بیماران از سایر بیماران بستری در بخش اطفال دیده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: پیگیری تامین اکسیژن مایع جهت بیمارستان واسعی و پیگیری سرویس اکسیژن سازهای موجود در بیمارستان با هدف آماده بودن در صورت افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری از دیگر تمهیداتی بوده که دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اندیشیده است.

وی تصریح کرد: پیگیری دو موضوع تامین تجهیزات برای راه‌اندازی فاز ۲ اورژانس بیمارستان واسعی و استفاده از این تخت‌ها در راستای بستری بیماران کرونایی و نیز راه‌اندازی واحد دوم تزریق سرپایی رمدسیویر در درمانگاه امام حسین(ع) سپاه با هدف جلوگیری از ازدحام بیماران کرونایی در بیمارستان واسعی صورت گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از دیگر تمهیدات صورت گرفته در صورت بروز وضعیت بحرانی و وخیم کرونایی، پیگیری تجهیز و آماده نمودن دو سوله با ظرفیت هر یک ۱۰۰ تخت بستری با همکاری سپاه و راه‌اندازی و استقرار بیمارستان صحرایی هلال‌احمر یا نیروی زمینی ارتش در بیمارستان واسعی سبزوار است.

شمار بستری‌های کرونا طی هفته کنونی در بیمارستان واسعی این دانشگاه نسبت به هفته گذشته ۲۰ نفر افزایش یافته است و علاوه بر پذیرش بالای بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در مراکز اورژانس بیمارستان‌های این دانشگاه، هم‌اینک حدود ۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان واسعی سبزوار بستری هستند.

همچنین میزان تست‌های مثبت و قطعی کرونا در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه با رسیدن به ۷۸ درصد نسبت به هفته نخست بهمن ماه سه برابر بیشتر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.