کد خبر : 29599
دیدگاه‌ها برای بیماری سالک در داورزن خراسان رضوی مشاهده شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 8:36
-

بیماری سالک در داورزن خراسان رضوی مشاهده شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان داورزن گفت: در هفته‌های اخیر مواردی از بیماری پوستی سالک، در برخی روستاهای این شهرستان خراسان رضوی مشاهده شده و اقدامات بهداشتی لازم در این خصوص صورت گرفته است. مهدی سلیمانی اظهار داشت: شمار معدودی از افراد درگیر بیماری سالک در داورزن، برای تکمیل فرایند درمانی به مرکز درمان رایگان

رئیس شبکه بهداشت و درمان داورزن گفت: در هفته‌های اخیر مواردی از بیماری پوستی سالک، در برخی روستاهای این شهرستان خراسان رضوی مشاهده شده و اقدامات بهداشتی لازم در این خصوص صورت گرفته است.

مهدی سلیمانی اظهار داشت: شمار معدودی از افراد درگیر بیماری سالک در داورزن، برای تکمیل فرایند درمانی به مرکز درمان رایگان سالک در شهرستان سبزوار معرفی شدند.

وی انجام سم‌ پاشی، جونده‌‌کشی و برگزاری کلاس‌های آموزشی را از جمله برخی اقدامات پیشگیرانه‌ای برشمرد که امسال برای مبارزه با بیماری سالک در این شهرستان صورت گرفته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان داورزن گفت: کنترل بیماری سالک، نیازمند همکاری مردم و مسئولان است و ارائه آموزش‌های لازم، رعایت بهداشت محیط و دفع زباله‌ها از دیگر نکاتی است که برای کنترل آن باید رعایت شود.

سلیمانی افزود: بیماری سالک یک بیماری پوستی است که به وسیله گزش پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود، لذا باید با نصب توری در ورودی و پنجره منازل، استفاده از پشه‌بند، حشره‌کش‌‌های خانگی و پماد دور کننده حشرات، حفاظت فردی در برابر گزش انواع پشه و حشره انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.