کد خبر : 24592
دیدگاه‌ها برای تحریم‌ها زمینه توسعه مراکز فناوری و دانش‌بنیان پزشکی را فراهم کرد بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1398 - 16:07
-

تحریم‌ها زمینه توسعه مراکز فناوری و دانش‌بنیان پزشکی را فراهم کرد

ایرنا مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحریم‌ها فرصتی برای توسعه مراکز فناوری و دانش‌بنیان پزشکی کشور فراهم کرد به‌طوری‌که اینک در طرح‌های سنگین این حوزه با جهان رقابت می‌کنیم. دکتر حسین وطن پور روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: تحریم‌ها فرصتی

ایرنا

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تحریم‌ها فرصتی برای توسعه مراکز فناوری و دانش‌بنیان پزشکی کشور فراهم کرد به‌طوری‌که اینک در طرح‌های سنگین این حوزه با جهان رقابت می‌کنیم.

دکتر حسین وطن پور روز چهارشنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: تحریم‌ها فرصتی است که سبب افزایش اعتماد به نفس پزشکان و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

وی ادامه داد: اکنون اولویت فناوری سلامت، تولید محصولات مورد نیاز کشور شامل دارو، هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال، ربات‌ها و ملزومات توان‌بخشی است که برخی هسته‌های فناور در این زمینه فعالیت دارند. 

وطن پور گفت: در این راستا  تولید محصولات وارداتی در دستور کار قرار گرفته و نیازهای کشور رصد و طی فراخوانی به دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شده و فناوران و محققانی که تحقیقات خود را در جهت تأمین این نیازها جهت دهند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی افزود: پس از دو دهه فعالیت حوزه دانش‌بنیان و هسته‌های فناور در دانشگاه‌های علوم پزشکی با نگاه ثروت آفرینی هم‌اینک ۶۷۰ شرکت و هسته فناور در مراکز رشد دانشگاه‌ها مستقر هستند و مورد حمایت صندوق پژوهش و فناوری قرار دارند.

وی ادامه داد: ۴۵۰ شرکت و هسته فناور محصولات خود را به بازار عرضه کرده‌اند و ۲ هزار و ۸۰۰ محصول دانش‌بنیان در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۵۲ شرکت نیز محصولات خود را صادر می‌کنند که در سال ۹۶ حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال از این شرکت‌ها خرید شده بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز با اشاره به ارتقای شاخص‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: طی ۲ سال گذشته استادان و دانشجویان ۱۱۰ مقاله به‌صورت همکاری مشترک با پژوهشگران بین‌المللی منتشر کردند.

 دکتر فرشته قراط افزود: کسب مجوز راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات و ۱۵ مورد اختراع در حوزه فناوری و تحقیقات برخی از اقدامات حوزه فناوری این دانشگاه طی امسال بوده است.

وی ادامه داد: ورود این دانشگاه به رتبه‌بندی جهانی سایماگو، کسب مجوز مرکز نوآوری با اختصاص اعتبار معاونت علمی و کسب مجوز مرکز تحقیقات غیر واگیر از شورای گسترش وزارت بهداشت از دیگر دستاوردهای این دانشگاه در حوزه پژوهشی است.

در این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی سبزوار قدردانی شد.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دارای پنج دانشکده و بیش از ۲ هزار دانشجوست که در ۲۸ رشته کاردانی تا دکتری عمومی و دستیاری تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.