کد خبر : 583
دیدگاه‌ها برای تولید جو در داورزن ۴۰ درصد کاهش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 تیر 1393 - 9:51
-

تولید جو در داورزن ۴۰ درصد کاهش یافت

سبزواریان.کام: مدیر جهاد کشاورزی داورزن از کاهش حدود ۴۰ درصدی عملکرد محصول جو این شهرستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد. حسین تاج آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علت این کاهش را خشکسالی و سرمازدگی ذکر کرد. وی اظهار داشت: پنج هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی

jo-davarzanسبزواریان.کام: مدیر جهاد کشاورزی داورزن از کاهش حدود ۴۰ درصدی عملکرد محصول جو این شهرستان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

حسین تاج آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علت این کاهش را خشکسالی و سرمازدگی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: پنج هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان داورزن زیر کشت محصول جو با میانگین عملکرد سه تن در هر هکتار است.
وی ادامه داد: با توجه به خسارات سرمازدگی و خشکسالی در شهرستان داورزن، امسال ۹ هزار تن جو از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: با توجه به وجود شش هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین، ۸۲ هزار راس دام سبک، ۱۶۵ واحد فعال مرغداری و هشت هزار قطعه بوقلمون، تمام جو تولیدی این شهرستان به مصرف داخلی می رسد.
وی همچنین با اشاره به زمان برداشت گندم در داورزن گفت: به دلیل سرمازدگی این محصول هم کاهش ۵۰ درصدی عملکرد در هر هکتار داشته است.
تاج آبادی افزود: از پنج هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت گندم در این شهرستان، در سال زراعی جاری ۵۰۰ هکتار بر اثر سرمازدگی بهمن ماه سال گذشته کاهش یافت.

وی با بیان اینکه با این شرایط میزان گندم تولیدی هشت هزار و ۲۵۰ تن برآورد می شود ، اظهار کرد: در زمینه خرید گندم به نرخ مصوب دولتی در شهرستان هیچ مشکلی وجود ندارد و مراکز خرید آماده دریافت گندم کشاورزان هستند.
او گفت: کشاورزانی که گندم خود را به مراکز دولتی تحویل دهند از بسته های تشویقی سازمان جهاد کشاورزی بهره مند شده و در سال زراعی آینده برای دریافت تسهیلات و امکانات در اولویت خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.