کد خبر : 29641
دیدگاه‌ها برای تولید زعفران در جوین خراسان رضوی ۷۰ درصد کاهش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 28 آبان 1400 - 17:31
-

تولید زعفران در جوین خراسان رضوی ۷۰ درصد کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: خشکسالی، گرمای تابستان و کاهش بارش‌ها موجب کاهش ۷۰ درصدی حجم محصول زعفران برداشتی از کشتزارهای این شهرستان غربی خراسان رضوی در سال جاری شد. علی اکبر قارزی افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال حدود ۱۵۴ کیلوگرم زعفران از ۱۷۱ هکتار مزارع شهرستان جوین برداشت می‌‍شود در شرایطی که پارسال

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: خشکسالی، گرمای تابستان و کاهش بارش‌ها موجب کاهش ۷۰ درصدی حجم محصول زعفران برداشتی از کشتزارهای این شهرستان غربی خراسان رضوی در سال جاری شد.

علی اکبر قارزی افزود: برآوردها حاکی از آن است که امسال حدود ۱۵۴ کیلوگرم زعفران از ۱۷۱ هکتار مزارع شهرستان جوین برداشت می‌‍شود در شرایطی که پارسال بیش از ۵۰۰ کیلوگرم محصول از این سطح برداشت شده بود.

وی تصریح کرد:  هر چند بخشی از کاهش عملکرد به دلیل گرما و کاهش بارش‌ها بوده است اما مبارزه با علف هرز و تغذیه برگی نیز در عملکرد محصول بسیار مؤثر است و کنترل به موقع از لحاظ کیفی و کمی تاثیر مهمی در عملکرد این محصول دارد.

قارزی افزود: کشاورزانی که محصول آنها زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار داشته است برای بررسی وضعیت و جبران خسارت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مراجعه کنند.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.