کد خبر : 15244
دیدگاه‌ها برای تولید پسته در خوشاب کاهش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1397 - 11:38
-

تولید پسته در خوشاب کاهش یافت

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به جایگاه دومی این شهرستان از نظر سطح زیر کشت پسته در استان، گفت: امسال میزان تولید پسته در این شهرستان به علت نوسانات دمایی نسبت به پارسال ۶۰ درصد کاهش یافته است. ابراهیم رودسرابی روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوسانات دمایی، سرمازدگی، خسارت تگرگ و

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به جایگاه دومی این شهرستان از نظر سطح زیر کشت پسته در استان، گفت: امسال میزان تولید پسته در این شهرستان به علت نوسانات دمایی نسبت به پارسال ۶۰ درصد کاهش یافته است.

ابراهیم رودسرابی روز یکشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوسانات دمایی، سرمازدگی، خسارت تگرگ و عدم تلقیح مناسب از مهمترین عوامل کاهش تولید و برداشت محصول پسته در این شهرستان است.
وی تصریح کرد: شهرستان خوشاب با ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار باغ پسته، از نظر سطح زیر کشت، رتبه دوم خراسان رضوی را دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال از حدود ۷ هزار هکتار باغ پسته بارور آن هشت هزار و ۵۰۰ تن پسته برداشت شود.
رودسرابی گفت: خوشاب در حوزه کشاورزی به ویژه پسته از ظرفیت اشتغالزایی بالایی برخودار است که با جذب سرمایه‌‌گذار و حضور بخش خصوصی می‌تواند به قطب پسته استان تبدیل شود.
وی اظهار داشت: ارقام غالب پسته کشت شده در منطقه شامل کله قوچی، بادامی سفید، اکبری و فندقی است که در این میان رقم بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی زودرس ترین ارقام هستند.
شهرستان خوشاب با بیش از ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی، یکی از قطب‌های کشاورزی در غرب استان خراسان رضوی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.