کد خبر : 29147
دیدگاه‌ها برای تولید گوشت مرغ در سبزوار ۳۰ درصد افزایش یافت بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 13:36
-

تولید گوشت مرغ در سبزوار ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ۱۸ هزار تُن گوشت مرغ در این شهرستان طی نیمه نخست امسال تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است. دکتر ولی‌الله جغتایی افزود: برای تولید این مقدار گوشت مرغ ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۳۲۰ مرغداری‌ سبزوار انجام شده

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: ۱۸ هزار تُن گوشت مرغ در این شهرستان طی نیمه نخست امسال تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

دکتر ولی‌الله جغتایی افزود: برای تولید این مقدار گوشت مرغ ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۳۲۰ مرغداری‌ سبزوار انجام شده است.

وی ادامه داد: تامین به موقع نهاده‌های طیور و توسعه زنجیره صنعت مرغ از عوامل رغبت مرغداران سبزواری به افزایش جوجه‌ریزی بوده که موجب افزایش تولید گوشت مرغ و عرضه آن در بازار شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: افزون بر ۹۰ درصد گوشت مرغ تولیدی سبزوار در استان خراسان رضوی مصرف شده و بقیه آن به دیگر استانهای کشور ارسال شده است.

جغتایی افزود: شهرستان سبزوار با تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، تامین ‌کننده یک چهارم نیاز استان خراسان رضوی به این ماده پروتئینی است.   

وی اظهار داشت: سبزوار از قطبهای مهم دام و طیور خراسان رضوی است و ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان در حوزه دامپروری و پرورش طیور است.

۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین در حوزه دام و ماکیان شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.