کد خبر : 10391
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مهر 1394 - 17:52
-

تپه دامغانی نیازمند اعتبار بیشتری است

سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: برای کاوش تپه دامغانی سبزوار ۲۰۰ میلیون تومان اعتباری منظور شده که این میزان کم است و برای آن باید از متمم بودجه اعتبار بیشتری منظور کرد. به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی افزود: سال گذشته برای نخستین بار در کشور تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه میراث

tappe-sabzevariha-01-10سبزواریان: شهردار سبزوار گفت: برای کاوش تپه دامغانی سبزوار ۲۰۰ میلیون تومان اعتباری منظور شده که این میزان کم است و برای آن باید از متمم بودجه اعتبار بیشتری منظور کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی افزود: سال گذشته برای نخستین بار در کشور تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه میراث فرهنگی و شهرداری سبزوار در خصوص حفظ آثار تاریخی امضا شد که این همراهی بی نظیر بود.

او با یادآوری اینکه یکی از موارد تفاهم نامه کاوش در تپه دامغانی و ایجاد سایت موزه می باشد، اظهار داشت: با توجه به قرار گیری تپه دامغانی در کمربند جنوب و مسیر جاده تهران- مشهد، این تپه می تواند با ایجاد یک سایت موزه به یک جاذبه گزدشگری برای مسافران و زائران بارگاه منور رضوی تبدیل شود.

شهردار سبزوار با تاکید اهالی این منطقه از سطح شهر سبزوار همراهی و همکاری بسیار خوبی با شهرداری دارند، تصریح کرد: شهرداری خود را ملزم به رعایت حقوق مالکان در منطقه تپه تاریخی دامغانی می داند، راهبرد ما در این زمینه توافق با مالکان برای تملک زمین که البته به نتایج خوبی رسیده ایم و مشکل خاصی بین مالکان و شهرداری وجود ندارد.

او بیان کرد: فصل دوم کاوش های باستان شناسی محوطه باستانی تپه دامغانی که دربردارنده آثار استقراری از دوره ای مس، سنگی، مفرغ و اوایل عصرآهن است از مردادماه آغاز و تا ۲۷ مهر ماه به سرپرستی دکتر گاراژیان باستان شناس و ۵۰ نفر از دیگر باستان شناسان کشور ادامه دارد.

شهردار سبزوار افزود: نخستین فصل کاوش در این محوطه توسط هیات مشترک ایران و فرانسه در سال ۱۳۸۷ انجام پذیرفت که منجر به شناسایی آثار معماری، تدفین ومواد فرهنگی از دوره ای مس- سنگی- مفرغ و اوایل عصر آهن شد.

لازم به توضیح است تپه دامغانی در سال۱۳۸۰ به شماره ۳۷۴۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ناشناس سه شنبه , ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۷:۰۵

تپه سبزواری، نه دامغانی. آدم فکر می کند که این تپه در دامغان است.

نظرات بسته شده است.