کد خبر : 27373
دیدگاه‌ها برای جلسه شورای فرهنگ عمومی سبزوار؛ «برخی آسیب‌های اجتماعی نه تنها کاهش نیافته، افزایش هم داشته است» بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 28 شهریور 1399 - 19:13
-

جلسه شورای فرهنگ عمومی سبزوار؛ «برخی آسیب‌های اجتماعی نه تنها کاهش نیافته، افزایش هم داشته است»

شب گذشته (پنج‌شنبه، ۲۷ شهریور)، جلسه شورای فرهنگ عمومی سبزوار در دفتر امام جمعه برگزار شده است.

«آسیب‌های اجتماعی در مواردی افزایش یافته است»

در این جلسه که با حضور نمایندگان سبزوار در مجلس همراه بوده، علی‌‌اصغر عنابستانی گفته مسائل اجتماعی کم‌تر مورد توجه قرار گرفته و این باعث شده «آسیب‌های اجتماعی به آشوب‌های اجتماعی تبدیل شود».

او که در مجلس نیز عضو کمیسیون اجتماعی است گفته آسیب‌های اعتیاد، طلاق، خشونت‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی و کودکان کار، طبق برنامه پنجم توسعه یابد ۲۵ درصد کاهش می‌یافته اما نه تنها کاهش نیافته بلکه در مواردی، افزایش نیز داشته است.

عنابستانی پیشنهاد داده کارگروهی متشکل از ادارات متناظر کشوری مرتبط با سند جامع در شهرستان تشکیل شود، وظیفه هریک به تفکیک مشخص شده و با تعیین برنامه زمان‌بندی، در خصوص «رفع مشکلات اجتماعی مناطق حاشیه‌ای» اقدام شود.

«باید در مناطق حاشیه‌ای به‌دنبال توانمندسازی بود»

بهروز محبی، دیگر نماینده سبزوار نیز گفته باید در مناطق حاشیه‌ای به‌دنبال «توانمندسازی» بود؛ او گفته اگر این مناطق از نظر فکری، آموزشی و اشتغال پایدار به شرایط مناسب برسند، اهالی آن‌ها نیازی ندارند «مدت‌ها به‌دنبال خدمات شهری باشند».

او همچنین گفته است باید در هر زمینه «اجتماعی، فرهنگی و آموزشی»، یک «متولی پاسخ‌گو» وجود داشته باشد.

خبرنگاران معمولاً به جلسات شورای فرهنگ عمومی دعوت نمی‌شوند؛ به همین دلیل، معمولاً تا اعضای این شورا اطلاعاتی را از جلسات منتشر نکنند، بعید است محتوای آن رسانه‌ای شود. اظهارات مربوط به دو نماینده که در جلسه شب گذشته مطرح شده را کانال‌های تلگرامی این نمایندگان منتشر کرده‌اند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.