کد خبر : 16495
دیدگاه‌ها برای جهانگیری در کنگره مجمع نمایندگان ادوار مجلس خواستار شد: همه باهم به خاطر ایران بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1397 - 17:57
-

جهانگیری در کنگره مجمع نمایندگان ادوار مجلس خواستار شد: همه باهم به خاطر ایران

گفت‌وگوی ملی برای غلبه بر مشکلات سران قوا درباره لوایح چهارگانه FATF هماهنگ هستند دور شدن جریان‌های سیاسی از یکدیگر ضعف است اشاره: کنگره سراسری مجمع نمایندگان ادوار مجلس پنجشنبه در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد. در این کنگره اسحاق جهانگیری، الیاس حضرتی، مجید انصاری، الهه کولایی، اسماعیل دوستی و تعدادی دیگر از چهره‌های سیاسی

گفت‌وگوی ملی برای غلبه بر مشکلات سران قوا درباره لوایح چهارگانه FATF هماهنگ هستند دور شدن جریان‌های سیاسی از یکدیگر ضعف است

اشاره: کنگره سراسری مجمع نمایندگان ادوار مجلس پنجشنبه در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد. در این کنگره اسحاق جهانگیری، الیاس حضرتی، مجید انصاری، الهه کولایی، اسماعیل دوستی و تعدادی دیگر از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و نمایندگان ادوار مجلس حضور داشتند. جهانگیری در این کنگره گفت: «بیاییم به خاطر ایران همه باهم باشیم. لازمه هماهنگی برای غلبه بر مشکلات، شکل‌گیری «گفت‌وگوی ملی» است. سران قوا درباره لوایح چهارگانه FATF هماهنگ هستند». وی معتقد است امروز جریانات و شخصیت‌های سیاسی از هم دور و برخی خانه‌نشین شده‌اند. گفتنی است، مجمع نمایندگان ادوار مجلس پس از رد صلاحیت نمایندگان بیش از ۴۰ نماینده دوره سوم که از چهره‌های انقلابی، شناخته‌شده و امتحان پس داده بودند در جریان انتخابات مجلس چهارم شکل گرفت. در میان اعضای این تشکل سیاسی افراد شناخته‌شده مثل، اسحاق جهانگیری، اسدالله بیات، مجید انصاری، بهزاد نبوی، محمد سلامتی، علی عبدالعلی‌زاده، علی محقر، علی صالح‌آبادی، حسین هاشمیان، قدرت الله علیخانی، علی‌محمد نمازی، حسین مرعشی، یدالله اسلامی، ابراهیم اصغرزاده، سید جلال ساداتیان و… قرار دارند.

اسحاق جهانگیری در نشست مجمع نمایندگان ادوار گفت: نقش نهادهای میانجی گر برای اتصال میان حلقه‌هایی که پاره شدند، مؤثر است. شرایط امروز کشور ازنظر من شرایط پیچیده چندوجهی و خطیر است، به دلیل این‌که تلاش‌های وسیعی انجام می‌شود تا از ابعاد داخلی و خارجی برای کشور و ملت مشکلات جدی ایجاد کنند.
وی اظهار داشت: شرایط پیش رو وابستگی‌هایی دارد به نقش‌آفرینانی که در این وضعیت دخیل هستند و اینکه چه نقشی را بر عهده می‌گیرند ازجمله حاکمیت، دولت، جریانات سیاسی، نهادهای مدنی و اقشار مردم و این‌که شرایط موجود چه شرایطی است. او با اشاره به این‌که ازنظر من شرایط موجود صرفاً محصول عوامل اقتصادی نیست، گفت: عده‌ای اصرار دارند که شرایط موجود کشور به علت عوامل اقتصادی ایجاد شده است، ولی ایران به جهت داشتن ظرفیت‌های علمی و اقتصاددانان قادر است برای مشکلات کشور راهکارهای اقتصادی ارائه کند. وی افزود: در ۴۰ سال گذشته، مدیرانی که در دوران جنگ و در بدترین شرایط اقتصادی حضور داشتند توانستند کشور را مدیریت کنند و امروز همان مدیران در میدان هستند و می‌توانند کمک‌حال باشند.
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: این‌که در مقطع فعلی فکر شود با قرار دادن یک مجموعه سیاست اقتصادی عالمانه قادریم از این شرایط عبور کنیم، شدنی نیست. امروز آغوش تیمی که به دولت مشورت می‌دهد و دولتی که سرکار است به روی نظرات اقتصاددانان باز است.
جهانگیری گفت: جامعه به دنبال شرایط سیاسی بانشاط است. هنوز یک سال و چند ماه از انتخابات ۹۲ نگذشته است و شورونشاط و امید مردم فراموش نخواهد شد پس امید و تحرک و نشاط سیاسی لازمه حرکت است.
وی در خصوص امکان تأثیر موقعیت بین‌المللی بر بروز مشکلات در کشور اظهار داشت: نمی‌توان چنین گفت؛ چراکه ایران حداقل در دوره ۴۰ ساله گذشته موقعیت منطقه‌ای ویژه‌ای داشته و در مقطعی بزرگ‌ترین جنگ را در منطقه باوجود قدرت‌های بزرگ جهانی و حمایت‌های آن‌ها از سرخود گذرانده است. معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار داشت: البته در منطقه اتفاقات بزرگی از قبیل سوریه، یمن، داعش، اتفاقات عربستان و تغییرات در برخی کشورهای خلیج‌فارس را داشته‌ایم ولی نمی‌توان گفت این اتفاقات منطقه‌ای شرایط کشور را در چنین وضعیتی قرار داده است.
جهانگیری خاطرنشان کرد: اتفاقات بین‌المللی هم از همین دست است برای اولین بار با ویژگی‌های یک رئیس‌جمهوری در آمریکا روبه‌رو هستیم که به هیچ اصول قانونی، اخلاقی و بین‌المللی پایبند نیست و توافقات را یک‌طرفه برهم می‌زند.
وی افزود: برجام کار وسیعی بود یکی از پیچیده‌ترین کارها بین کشور ایران با شش قدرت بزرگ دنیا انجام گرفت و توافقی بود که می‌توانست برای راهکارهای پیچیده بین‌المللی الگو شود.
معاون اول رئیس‌جمهوری ادامه داد: فکر نمی‌کنیم تغییرات فضای بین‌المللی بتواند به‌تنهایی شرایط پیچیده‌ای را برای ایران رقم بزند چراکه در یک دوره سفرای اروپایی از کشور خارج شدند ولی ما توانستیم شرایط سخت را پشت سر بگذاریم. جهانگیری گفت: وضع جدید تداخل چند عوامل مختلف از قبیل سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی است که به‌نوعی درهم‌آمیخته شده و شرایط جدید برای کشور رقم خورده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.