دیدگاه‌ها برای حضیض مدیریتی در تاریخ سبزوار بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 22:23
-

حضیض مدیریتی در تاریخ سبزوار

اتقاقی که امروز در سبزوار برای ما خبرنگاران پیش آمد، احتمالاً باید برای سال‌ها در یادمان بماند …

اتقاقی که امروز در سبزوار برای ما خبرنگاران پیش آمد، احتمالاً باید برای سال‌ها در یادمان بماند و روی مواجهه ما با نسل جدید مدیران تأثیر مستقیم بگذارد.

اگر اخبار را پیگیری کرده باشید، احتمالاً در جریان هستید که روزهای گذشته، نشانه‌هایی از تغییر شهردار سبزوار دیده شد و شب گذشته هم بعضی رسانه‌ها از آخرین نشست خبری موسی رجب‌زاده – شهردار مستعفی – خبر دادند.

با توجه به اینکه ساعت نشست خبری، بسیار دیر اعلام شد، اکثر ماها برای رسیدن به جلسه، دچار مشکل شدیم. من ۴۰ کیلومتر از سبزوار فاصله داشتم و با عجله خودم را رساندم، چرا که برای ما مهم بود از علت اصلی این تغییر ناگهانی سر در بیاوریم.

تعدادی از خبرنگاران موفق نشدند به جلسه برسند اما ما که رسیدیم، به اتاق جلسات هدایت شدیم و حتی بنر نشست خبری را دیدیم و منتظر شهردار نشستیم. اما بعد از گذشته چند دقیقه اعلام شد که شهردار برای جلسه‌ای مجبور شده به فرمانداری برود و جلسه لغو شده است!

شهردارها، عضو شورای تأمین یا مجموعه خاصی نیستند که کار فوری و حیاتی برایشان پیش بیاید. بی‌شک سبزوار هم در این روز پنجشنبه، درگیر سیل یا زلزله نبود که برای شهردار کاری این‌چنین ضروری پیش آمده باشد. پس به نظر می‌رسد، شهردار – که تا دقایقی پیش در همان سالن کنار اتاق ما رؤیت شده بود – عملاً از نشست خبری فرار کرده است. سبزوارفوری به درستی از تیتر «شهردار گریخت» به یاد سریال معروف سال‌های قدیم، استفاده کرد.

توضیح بعدی روابط عمومی شهرداری نیز به هیچ وجه از سطح ناراحتی ما چیزی کم نکرد. وقتی نشست خبری یا قرار مصاحبه‌ای وجود دارد، خبرنگاران حاضر، نمایندگان افکار عمومی هستند. مایی که در جلسه بودیم، در مجموع حدود دویست هزار مخاطب محلی داشتیم و این بی‌اعتنایی جناب شهردار، در واقع بی‌اعتنایی به افکار عمومی جمعیتی دو برابر استادیوم آزادی بود!

در کل، همان دیشب که خبر اعلام شد، من حدس زده بودم که نشست خبری برگزار نمی‌شود زیرا که شهردار سبزوار در مدت مدیریت خود، در حوزه تصمیم‌گیری ضعیف‌تر از این حرف‌ها عمل کرده بود که توقع داشته باشیم در چنین وضعیت بحرانی، مقابل رسانه بنشیند و پاسخ‌گو هم باشد!

متأسفانه در ادوار مختلف شهرداری سبزوار، به لحاظ قدرت مدیریتی و تصمیم‌سازی موفق، در مجموع رو به افول بوده‌ایم. هر چه‌ در تاریخ سبزوار به عقب‌تر می‌رویم، شهرداران قوی‌تر و موفق‌تری می‌بینیم و چه رنجی است که با بزرگتر شدن شهر و پیشرفته شدن جهان، ما در این حوزه‌های مدیریتی در حال پس‌رفت هستیم!

این شهردار هم در آخرین لحظات حضورش، گل وقت اضافه زد که یادمان بیندازد با ضعیف‌ترین مدیر شهرداری در تمام ادوار، روبرو بوده‌ایم و شاید همین مشکلات، یاران انقلاب و شورا را ترسانده و به فکر انداخته تا برای این مدت باقی مانده تا انتخابات، گزینه‌ای را بیاورد که بتواند کمی کار انجام دهد. البته گزینه‌های مطرح به خصوص محتمل‌ترین آن‌ها، از جنسی هستند و کارنامه‌ای دارند پر از محتوای پوپولیستی. طوری که اگر این انتخاب صورت گیرد، احتمالاً سبزوار مشکلاتی به مراتب بیشتر از دوره بی‌عملی قبل خواهد داشت و بخشی از سرمایه شهر برای کارهای دهان‌پر کن و البته مضر، هزینه خواهد شد. شاید هم بعضی رویه‌های غلط چون تراکم فروشی و تزریق نیروی انسانی وابسته به جریانات خاص، دوباره ما سبزواریان را درگیر مشکلات شهری دهه هشتاد کند.

اتفاقات انتخاب شهردار و حالا تغییر آن، تا حالا نشان داده علاوه بر حضیض مدیریت در شهرداری، در شورا نیز با ضعیف‌ترین دوره مواجه هستیم. خدا آینده پیش رو را به خیر بگذراند!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.