کد خبر : 21052
دیدگاه‌ها برای حیات‌وحش سبزوار احیا شد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 تیر 1398 - 17:00
-

حیات‌وحش سبزوار احیا شد

ایرنا زیستگاه‌های حیات‌وحش سبزوار با تجهیز واحدهای محیط‌بانی، تأمین منابع آب پایدار و تقویت پوشش گیاهی احیا شده است. رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار روز دوشنبه به مناسبت روز محیط‌بان گفت: در منطقه حفاظت‌شده شیراحمد که یکی از زیستگاه‌های مهم آهو در کشور است یک پاسگاه و چهار واحد گشت محیط‌بانی فعال شده که

ایرنا

زیستگاه‌های حیات‌وحش سبزوار با تجهیز واحدهای محیط‌بانی، تأمین منابع آب پایدار و تقویت پوشش گیاهی احیا شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار روز دوشنبه به مناسبت روز محیط‌بان گفت: در منطقه حفاظت‌شده شیراحمد که یکی از زیستگاه‌های مهم آهو در کشور است یک پاسگاه و چهار واحد گشت محیط‌بانی فعال شده که با پایش مستمر محیط‌بانان، امنیت این زیستگاه بیشتر شده است.

حمیدرضا صادقی افزود: در ۲ ماه گذشته که فصل زادوولد وحوش بود با تأمین امنیت این زیستگاه شاهد کاهش چشمگیر تخلف و شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده شیراحمد و پروند بودیم.

وی اظهار داشت: همچنین با لایروبی قنات منطقه شیر احمد و احداث استخر با همکاری اداره کل محیط زیست خراسان رضوی، جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس و کاشت ۲۵ هزار نهال آتریپلکس مشکل منابع آبی و گیاهی این زیستگاه برطرف شده است.

وی گفت: با انجام عملیات حفر کانال و فنس کشی حدود ۱۰ کیلومتر از مرزهای پناهگاه شیراحمد و روستاهای مجاور آن هجوم آهوان به مزارع و تهدید شکارچیان غیرمجاز کاهش چشمگیر یافته است.

قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می‌شوند.

سبزوار دارای ۲ منطقه حفاظت‌شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و ۲ منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.