کد خبر : 32087
دیدگاه‌ها برای خرید گندم در جوین حدود ۴ برابر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مرداد 1401 - 12:29
-

خرید گندم در جوین حدود ۴ برابر شد

مدیر جهاد کشاورزی جوین: بیش از ۳۴ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان خراسان رضوی امسال تحویل سیلو، تعاونی‌های روستایی و کارخانه آرد شده است که این رقم نسبت به خرید ۹ هزار تُنی پارسال، حدود چهار برابر شده است.

علی اکبر قارزی اظهار داشت: تاکنون ۹۰ درصد از مطالبات گندم‌کاران شهرستان پرداخت شده و پرداخت مابقی طلب آنان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: این شهرستان امسال ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار کشتزار گندم دارد که به طور میانگین از هر هکتار پنج تُن محصول برداشت می‌شود.

دولت قیمت پایه خرید تضمینی گندم را در سال جاری با افزایش ۱۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته، ۱۰۵ هزار ریال اعلام کرده است که این قیمت با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید خواهد بود.

امسال همچنین علاوه بر قیمت پایه خرید تضمینی گندم، مبلغ ۱۰ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم محصول به‌عنوان جایزه به کشاورزانی که دسترنج خود را به مراکز خرید تضمینی دولتی در سراسر استان تحویل دهند، پرداخت خواهد شد.

شهرستان جوین با بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین قابل کشت زراعی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی در کشت تولید محصولاتی همچون گندم، جو، هندوانه، خربزه، چغندرقند، یونجه، زیره، کنجد و دانه روغنی کلزاست.

۱۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در قالب زیربخش‌های باغداری، دامداری و پرورش طیور در شهرستان جوین فعالیت دارند. 

کارخانه قند و مجتمع کشت و صنعت جوین هم صنایع  فعال مرتبط با بخش کشاورزی در این شهرستان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.