کد خبر : 21319
دیدگاه‌ها برای خطرات جنگ با ایران برای آمریکا به روایت رسانه‌ها بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398 - 13:07
-

خطرات جنگ با ایران برای آمریکا به روایت رسانه‌ها

آفتاب نیوز نشریه تخصصی نظامی – دفاعی «نشنال اینترست» نیز در گزارشی اشاره می‌کند که جنگ با ایران برای امریکا وحشتناک و فاجعه‌بار خواهد بود و منجر به کشته شدن تعداد بی‌شماری از سربازان و نیروهای نظامی آمریکایی خواهد شد. یک کارشناس در گفت‌وگو با روزنامه بریتانیایی «اکسپرس» ادعا می‌کند که جنگی در مقیاس کامل

آفتاب نیوز

نشریه تخصصی نظامی – دفاعی «نشنال اینترست» نیز در گزارشی اشاره می‌کند که جنگ با ایران برای امریکا وحشتناک و فاجعه‌بار خواهد بود و منجر به کشته شدن تعداد بی‌شماری از سربازان و نیروهای نظامی آمریکایی خواهد شد.

یک کارشناس در گفت‌وگو با روزنامه بریتانیایی «اکسپرس» ادعا می‌کند که جنگی در مقیاس کامل میان امریکا و ایران می‌تواند تا پنجاه سال به طول انجامد و خاورمیانه را ویران کند.

این روزنامه می‌نویسد: «همان‌طور که تنش در منطقه به نقطه‌جوش می‌رسد، برخی می‌ترسند که امریکا و روسیه ممکن است به درون منازعه‌ای بلندمدت کشانده شوند که مشابه با جنگ کره خواهد بود. در این میان، یک کارشناس معتقد است که مانند جنگ کره در صورت جنگ با ایران، امریکا و روسیه در نبرد نیابتی بی‌پایانی در منطقه وارد خواهند شد.

دکتر «پائول استات» از اندیشکده «جامعه هنری جکسون» به «اکسپرس» بریتانیا می‌گوید: «وضعیت میان ایران و امریکا در صورت بروز جنگ مشابه وضعیت جنگ کره خواهد بود. در اینجا یک اتحاد ایدئولوژیک میان روسیه و ایران وجود دارد اگرچه به درجه و شدت جنگ کره نیست».

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «جنگ کره در سال ۱۹۵۰ میلادی آغاز شد زمانی که بخش شمالی کره با حمایت شوروی از سوی بخش جنوبی با حمایت واشنگتن تحت فشار قرار گرفت. در نهایت جنگ سه سال بعد پایان یافت. این منازعه اما باعث از دست رفتن جان سه میلیون نفر شد. با این حال، دو کشور هرگز معاهده صلحی با یکدیگر امضا نکردند و هنوز از لحاظ فنی در حال جنگ با یکدیگر هستند و منطقه پر تنش است».

«استات» می‌افزاید: «این باید یک هشدار جدی برای امریکا باشد. ایران و روسیه رابطه خوبی با یکدیگر دارند».

نشریه تخصصی نظامی – دفاعی «نشنال اینترست» نیز در گزارشی اشاره می‌کند که جنگ با ایران برای امریکا وحشتناک و فاجعه‌بار خواهد بود و منجر به کشته شدن تعداد بی‌شماری از سربازان و نیروهای نظامی آمریکایی خواهد شد.

این نشریه می‌نویسد: «هزینه این جنگ خیلی زیاد است. حمله به ایران می‌تواند یک کابوس طولانی و پرهزینه را ایجاد کند که ضرری برای پول و خون آمریکایی‌ها خواهد بود. به نظر می‌رسد که«دونالد ترامپ » رئیس‌جمهوری امریکا از جنگ امریکا در عراق تجربه‌ای کسب نکرده است. اگرچه او در آخرین لحظه دستور حمله نظامی هوایی برنامه‌ریزی‌شده علیه ایران را قطع کرد. بااین‌حال، او ادعا کرد که اگر امریکا از نیروی نظامی علیه ایران استفاده کند ایران دیگر بر روی نقشه زمین وجود نخواهد داشت. این نشان می‌دهد امکان استفاده از گزینه نظامی هنوز وجود دارد.

ترامپ درباره نتیجه چنین جنگی تردید ندارد. او گفته بود چنین جنگی طولانی‌مدت نخواهد بود. بااین‌حال، تاریخ فراوان است از نمونه جنگ‌هایی که رهبران سیاسی و عموم مردم به اشتباه فکر می‌کردند سریع و آسان خواهند بود. زمانی که «آبراهام لینکلن» رییس جمهوری سابق ایالات متحده امریکا تصمیم گرفت با جدایی‌طلبان ایالت‌های جنوبی امریکا با نیروی زور مقابله کند تقاضای نیروی نظامی برای جنگی ۹۰ روزه را ارائه کرد. در پایان جنگ اما چهار سال بعد بیش از ۵۰۰ هزار سرباز امریکایی کشته شده بودند. رهبران و مردمان پایتخت‌های اروپایی در سال ۱۹۱۴ میلادی با خوش‌بینی معتقد بودند که جنگ تازه ظرف مدت چند ماه به پایان خواهد رسید. یک بار دیگر وضعیت برنامه‌ریزی‌نشده درآمد. خونریزی شدت یافت و بر اثر کشتارها میلیون‌ها نفر جان خود را از دست دادند و از هم پاشیدن نظام‌های سیاسی در آلمان، اتریش – مجارستان و روسیه ظهور طاعون‌هایی چون فاشیسم و کمونیسم را به همراه داشت ».

«نشنال اینترست» می‌افزاید: «مشکل برای امریکایی‌ها این بوده که همواره فکر می‌کردند با پیروزی اولیه نظامی کار تمام می‌شود در حالی که این آغاز یک سردرگمی عظیم برای ایالات متحده بود. در مورد عراق طی چند ماه شورشیان ضد نیروهای اشغالگر امریکا در عراق ظاهر شدند و بی‌ثباتی سیاسی حین جنگ در عراق ایجاد شد و مسیر را برای ظهور داعش هموار کرد. در نهایت بیش از چهار هزار نیروی امریکایی به مأموریت عراق کشانده شدند و امریکا بیش از یک تریلیون دلار هزینه جنگ کرد. این همان موضوعی است که درباره ترامپ در مورد موضوع جنگ با ایران بسیار نگران کننده است. مقام‌های امریکایی همان فرضیه اشتباه در عراق و چند دهه قبل درباره ویتنام را این‌بار درباره ایران در نظر گرفته‌اند. ممکن است گزینه‌های متعددی برای جنک نامتقارن داشته باشند. این موضوع می‌تواند باعث آسیب جدی برای نیروهای امریکایی شود».

این نشریه در ادامه می‌نویسد: «جیمز استاوریدیس» بازنشسته نظامی امریکایی معتقد است که ایران در مناطق جنگی در جنگ نامتقارن بسیار قدرتمند است. او می‌گوید ایران با استفاده از زیردریایی‌ها، حملات سایبری، قایق‌های تندرو و موشک‌های کروز سطح به سطح می‌تواند به مقابله با امریکا بپردازد. او می می‌گوید ایران در زمینه انجام عملیات نظامی در فضای خاورمیانه بسیار باتجربه است ».

این نشریه در پایان می‌نویسد: «تهران همچنین علاوه بر قابلیت‌های مستقیم نظامی خود، شبکه وسیعی از متحدان سیاسی و نظامی در خاورمیانه را دارد که می‌توانند به امریکا آسیب بزنند؛ از جمله حزب الله در لبنان و چندین گروه شبه نظامی در عراق. همچنین، ایران می‌تواند شیعیان در بحرین را تحریک به قیام کند. اگر نارضایتی و قیام در کشورهای تحت کنترل رژیم‌های سنی افزایش یابد این مناقشه‌ای جدی برای امریکا خواهد بود. در آن صورت کار برای دولت ترامپ به منظور استفاده از ناوگان پنجم دریایی امریکایی در بحرین دشوراتر خواهد شد. ایران روش‌های متعددی برای مقابله با حمله از سوی امریکا دارد. رهبران امریکا باید عاقلانه رفتار کرده و خود را در مسیر خطرناک جنگ با ایران قرار ندهند».

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.