کد خبر : 22112
دیدگاه‌ها برای خوشاب کمبود کتابخانه دارد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 شهریور 1398 - 15:00
-

خوشاب کمبود کتابخانه دارد

ایرنا فرماندار خوشاب گفت: هم‌اینک تنها یک کتابخانه عمومی در شهرستان ۴۰ هزارنفری خوشاب وجود دارد که این کمبود، شهرستان را با خلأهایی در عرصه فرهنگ روبه‌رو کرده است. حسن ابارشی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خوشاب افزود: در شرایطی که کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان قطب فرهنگی نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارند این

ایرنا

فرماندار خوشاب گفت: هم‌اینک تنها یک کتابخانه عمومی در شهرستان ۴۰ هزارنفری خوشاب وجود دارد که این کمبود، شهرستان را با خلأهایی در عرصه فرهنگ روبه‌رو کرده است.

حسن ابارشی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خوشاب افزود: در شرایطی که کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان قطب فرهنگی نقش مهمی در توسعه فرهنگی دارند این شهرستان از کمبود فضای کتابخانه‌ای رنج می‌برد.
وی ادامه داد: در شهرستان خوشاب تنها یک کتابخانه عمومی فعال است و کمبود فضای کتابخانه‌ای به حدی است که جوابگوی نیاز علاقه‌مندان نیست.

فرماندار خوشاب گفت: با پیگیری نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، عملیات اجرایی ساخت دو کتابخانه عمومی شهر مشکان و  روستای رباط جز خوشاب آغاز شده و تلاش می‌شود طی مدت یک سال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم و روستاهای پرجمعیت یکی از اولویت‌های این نهاد است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: کتابخانه‌های عمومی با تبدیل شدن به مراکز رشد و قطب‌های فرهنگی به افزایش دانایی، کاهش آسیب‌ها و افزایش مهارت و توانمندی‌ها کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق محروم و روستاهاست و هم‌اکنون پنج کتابخانه سیار در استان  فعال است و هر یک از این کتابخانه‌ها به ۱۰ روستا خدمات ارائه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه دولت در شرایط سخت جنگ اقتصادی قرار دارد افزود: وظیفه مسئولان ایجاد نشاط در جامعه است که یکی از  راه‌های امیدآفرینی کار فرهنگی در کتابخانه‌هاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.