کد خبر : 29435
دیدگاه‌ها برای دامپزشکی سبزوار نسبت به شیوع بیماری آنگارا در مرغداری‌ها هشدار داد بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 10:53
-

دامپزشکی سبزوار نسبت به شیوع بیماری آنگارا در مرغداری‌ها هشدار داد

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به مشاهده مواردی از بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری این شهرستان گفت: پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی مرغداران به منظور جلوگیری ار تلفات ضروری است دکتر ولی‌الله جغتایی افزود: با توجه به درگیریهای اخیر مرغداری های این شهرستان به بیماری آنگارا، نشست های بررسی وضعیت این بیماری و

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار با اشاره به مشاهده مواردی از بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری این شهرستان گفت: پیشگیری از شیوع این بیماری از سوی مرغداران به منظور جلوگیری ار تلفات ضروری است

دکتر ولی‌الله جغتایی افزود: با توجه به درگیریهای اخیر مرغداری های این شهرستان به بیماری آنگارا، نشست های بررسی وضعیت این بیماری و راههای پیشگیری از آن برگزار شد.

وی با  اشاره به مشاهده تعدادی کانون بیماری آنگارا در واحدهای مرغداری شهرستان سبزوار بر لزوم کنترل و پیشگیری این بیماری برای جلوگیری از ورود خسارت بیشتر به مرغداران تاکید کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: آنگارا یک بیماری ویروسی غیرقابل درمان و فاقد هر گونه واکسن موثر است از این رو باید اقدامات بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداریها بیشتر شود.

جغتایی افزود: مرغداران در صورت مشاهده تلفات غیر متعارف در مرغداری در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی مراجعه نمایند.

بیماری آنگارا یک بیماری عفونی و مسری است که از علائم مشخصه آن درصد ابتلا و درصد تلفات زیاد است و معمولاً در جوجه‌­های گوشتی با عمر سه تا پنج هفته بروز می کند.

شهرستان سبزوار با تولید سالانه ۳۰ هزار تن گوشت مرغ، از قطب‌های مهم دام و طیور خراسان رضوی و تامین ‌کننده یک چهارم نیاز استان خراسان رضوی به این ماده پروتئینی است و ۳۵ درصد اشتغال این شهرستان در حوزه دامپروری و پرورش طیور است.

۳۶۰ واحد مرغداری گوشتی و مرغ تخم‌گذار، ۱۱ کارخانه خوراک دام و طیور و مراکز پرورش دام سبک و سنگین در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.