تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1401 - 11:56
-

دروغ‌پردازان چه کسانی هستند؟

دروغ‌پردازان کسانی هستند که در دوران انتخابات وعده‌هایی می‌دهند که نمی‌توانند حتی به اجرایش نزدیک شوند …

چقدر تلخ است که این کلمات و جملات را می‌نویسم. همیشه هر جا بحثی می‌شد و نامی از نمایندۀ سبزوار برده می‌شد، با همۀ آن‌که به لحاظ سیاسی با او اختلاف نظر شدید داشتم و اکثر امضاها و رأی‌هایش را قبول نداشتم، همواره از «انسانیت» و شخصیت انسانیِ وارستۀ ایشان تعریف کرده بودم. معتقد بودم کمتر مسئولی در غرب خراسان رضوی در طی ادوار مختلف، چنین بزرگواریِ انسانی داشته است.

حالا بسیار برایم تلخ است که همین انسان شریف، در اثر دو عامل، به نقطه‌ای می‌رسد که چنین موضعی می‌گیرد و در وضعیتی که آوارِ مصیبت و معضلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بر سر مردم ریخته، نه تنها مشکلی را حل نکرده که دارد مشکل و بحرانی جدید را می‌سازد.

عامل اول، «عصبانیت» است. دیگر نمایندۀ دیار سربداران هم در حادثۀ سرباز راهور، نشان داد که چقدر تحت فشار و عصبانیت هستند. حالا می‌بینیم نمایندۀ آرامِ دیگرمان نیز به همان فشار و عصبانیت رسیده و حرف‌هایی می‌زند و کارهایی می‌کند که هر کدام نشان از اضطراب شدید و احساس استیصال است.

عصبانیت آن‌ها را درک می‌کنیم. شرایط کشور سخت و سخت‌تر می‌شود و این‌هایی که با هزار وعدۀ جذاب و جملات شعاری، تمام نهادهای قدرت و مدیریت را از یک جناح تندرو یکدست کردند، حالا درمانده‌اند! حالا می‌بینند که کار آن‌طور که فکر می‌کردند نبود! نه اقتصاد را به فشار یک دکمه و به خط کردن اقتصاد‌دان‌ها می‌توان اداره کرد و نه فرهنگ را می‌توان با هجوم یک قشون …! حق دارند از این شدت ناتوانی در حل مسائل مردم درمانده باشند و زیر فشار مطالبه‌ها به چنین رفتارهای مضطربی دست بزنند! دولت روحانی هم نیست که مشکلات را گردن او و اصلاح‌طلبان و لیبرال‌ها بیندازند! پس حق می‌دهیم.

دلیل دوم این است که این آقایان «دفتر» ضعیفی دارند و مشاوره‌های بسیار بدی می‌گیرند. در حادثۀ مشابه هم نماینده، ویدیوی عذرخواهی را آنقدر دیر منتشر کرد که دیگر نوش‌داروی بعد از مرگ سهراب شد. این نماینده هم مشورت بسیار بدی می‌گیرد و دفترش مانند دفتر همکارِ خود، روابط عمومیِ بسیار ضعیفی دارد که نمی‌تواند حتی رسانه‌های محلی خودِ سبزوار را اندکی همراه کند! برای همین از این شدت مخالفت و نقد به تنگ آمده و …

سخن را طولانی نکنم که درد زیاد است و هرچه از رنج‌های مشترک این روزها بنویسم کم است؛ اما بگذارید به پاسخ اتهام «دروغ‌پردازی» بگویم: دروغ‌پردازان کسانی هستند که در دوران انتخابات وعده‌هایی می‌دهند که نمی‌توانند حتی به اجرایش نزدیک شوند! دروغ‌پردازان کسانی هستند که در انتخابات «معیشت» را اولویت می‌خوانند اما عملاً اولویت امضاها، رأی‌ها و استیضاح‌هایشان چیزهای دیگری است: از طرح صیانت تا فلان حکم مدیر و فرماندار تا اظهار نظر (به قول خودتان خلاف واقع) تا …

دروغ‌پردازان کسانی هستند که وقتی آن دولت بر سر کار است، فریاد اعتراضشان گوش فلک را کر کرده بود و حالا که این دولت آمده، با وجود مشکلات چند برابر، صدایشان از صدای نسیم هم آرام‌تر و ساکت‌تر شده!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حسین دوشنبه , ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۲۰

اون دولت مغضوب بعضیا بود ولی این دولت ن با رای اکثریت مردم با شخص خاص سرکار اومد و حاکم خراسان پدرزنشه و کسی حق اعتراض نداره

نظرات بسته شده است.