کد خبر : 23680
دیدگاه‌ها برای در جلسه طرح سؤال شورای شهر از شهردار سبزوار چه گذشت؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 22:57
-

در جلسه طرح سؤال شورای شهر از شهردار سبزوار چه گذشت؟

شهردار سبزوار در پاسخ به طرح سؤال شورای اسلامی این شهر در جلسه صد و پنجاهم شورا، مدعی شد سؤالی از سوی این نهاد برای شهرداری ارسال نشده و صرفاً جهت احترام به اعضای شورای شهر، در این جلسه حضور یافته است.

شهردار سبزوار در پاسخ به طرح سؤال شورای اسلامی این شهر در جلسه صد و پنجاهم شورا، مدعی شد سؤالی از سوی این نهاد برای شهرداری ارسال نشده و صرفاً جهت احترام به اعضای شورای شهر، در این جلسه حضور یافته است.

کلمیشی: چرا شهردار در جلسات شورا حضور پیدا نمی‌کند؟

به گزارش سبزواریان، روز شنبه، صد و پنجاهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر سبزوار با موضوع «پاسخ شهردار به سوال مطروحه از سوی شورای شهر» برگزار شد.

در این جلسه، رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار خطاب به شهردار گفت: مشروعیت شهردار بسته به رأی شوراست و هر گاه این رأی از شما گرفته شود، مشروعیت شما هم سلب خواهد شد؛ متأسفانه در ۸ ماه گذشته شما طوری رفتار کرده‌اید که گویا مشروعیت شورای اسلامی شهر بسته به رأی شهردار است.

وی با بیان اینکه در مجموعه مدیریتی شما مشکلات بسیاری وجود دارد که در یک فرصت مناسب به آن‌ها پرداخته خواهد شد، اظهار کرد: همه مشکلات در سایه وحدت اعضای شورا و شهردار، قابل حل خواهند بود.

وی ادامه داد: اگر ما به صورت مکتوب، شما را به جلسات رسمی شورای اسلامی شهر دعوت می‌کنیم، برای این است که تصمیمات جدی و قاطعی در مورد حل مشکلات شهر اتخاذ کنیم.

رئیس شورای شهر سبزوار افزود: گاهی حتی معاونین شما هم در جلسات رسمی شورای اسلامی شهر حضور پیدا نمی‌کنند و این، بی‌حرمتی به شورا است.

وی در ادامه گفت: زمانی که شورای اسلامی شهر طرحی دارد و شهرداری را ملزم به ارسال لایحه به شورا می‌کند، اگر خودتان حضور داشته باشید قطعاً این امر سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

کلمیشی افزود: اینکه ۸ ماه در جلسات رسمی شورای شهر شرکت نمی‌کنید، به معنای ارسال یک پیام برای شوراست و ما این پیام را دریافت کردیم؛ برای آن که بدانیم درست پیام را دریافت کرده‌ایم، با شما مکاتبه کردیم و پاسخ دادید در چارچوب قانون، موظف به حضور نیستید.

وی اظهار کرد: در جای‌جای آیین‌نامه مالی معاملاتی شهرداری، «پیشنهاد موجه و مستدل شهردار در مورد لوایحی که به شورا ارسال شده‌اند» مطرح شده است.

قربانعلی کلمیشی در پایان، خطاب به شهردار سبزوار تصریح کرد: سؤال ما این است که چرا حضرتعالی حدود ۸ ماه در جلسات علنی شورای اسلامی شهر، شخصاً حضور پیدا نکرده‌اید؟

کوشکی: شورای شهر سؤالی برای من ارسال نکرده است

در ادامه جلسه، شهردار سبزوار در پاسخ به ادعای رئیس شورای شهر مبنی بر ۳۰ جلسه غیبت شهردار گفت: اگر این غیبت‌ها مربوط به قبل از انتخاب شما به عنوان رئیس شورا بوده، حتماً با رؤسای پیشین، آقایان محمدی و کرامت، هماهنگی صورت گرفته است.

سید علی کوشکی با بیان اینکه برگه سؤال به دست من نرسیده است افزود: طبق ماده ۸۳ آیین‌نامه داخلی شورا مصوب ۱۳۸۴، باید سؤال را به من دهید تا ببینم کدامیک از اعضای شورا سؤال دارند تا به سؤال همان بزرگوار پاسخ دهم.

وی اظهار کرد: چیزی که من دریافت کردم یک نامه رسمی از رئیس شورا بوده که پاسخ آن را به صراحت و به صورت مکتوب فرستاده‌ایم؛ بعد از آن، سؤالی دریافت نکرده‌ایم و اکنون جهت احترام به اعضای شورا در جلسه حاضر شده‌ایم. 

وی ادامه داد: وقتی می‌گویید «ما سؤال داریم» یعنی همه اعضای شورای شهر سؤال دارند؛ در این صورت باید اعضا، سؤال‌شان را در برگه سؤال می‌نوشتند، امضا می‌کردند و شما آن را به صورت مکتوب برای من ارسال می‌کردید.

با این حال، قربانعلی کلمیشی رئیس و مسعود پسندیده سخنگوی شورای اسلامی شهر، معتقد بودند موضوع سؤال در نامه مشخص بوده است.

قانون، شهردار را ملزم به حضور در جلسات رسمی شورای شهر نکرده است

کوشکی در ادامه با بیان اینکه در جلسات کمیته‌های شورای اسلامی شهر حضور یافته‌ام افزود: در قانون، الزامی برای حضور شهردار در جلسات رسمی شورای اسلامی شهر وجود ندارد.

همچنین کاظم کرامت، زهرا بخشی، علی ارغیانی و حسین بروغنی، از اعضای شورای اسلامی شهر، مخالف نحوه طرح سؤال کلمیشی و پسندیده از شهردار بودند.

پس از ادامه این بحث، سید علی کوشکی با تأکید بر اینکه شورای شهر، سؤال را کتباً ارسال کند تا به صورت قانونی پاسخگو باشد، جلسه را ترک کرد.

با این حال، رئیس و سخنگوی شورای شهر، ضمن تأکید بر درستی روند ارسال سؤال برای شهردار، اعلام کردند عین سؤال را طی نامه‌ای رسمی ابلاغ خواهند کرد تا در جلسات آینده، کوشکی پاسخگوی آن باشد.

گفتنی است؛ در این جلسه، علی‌اصغر محمدی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر سبزوار حضور نداشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.