کد خبر : 7477
دیدگاه‌ها برای دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات مسجد جامع سبزوار به خوبی عمل نکردند بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 فروردین 1394 - 21:22
-

دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات مسجد جامع سبزوار به خوبی عمل نکردند

سبزواریان: امام جمعه سبزوار گفت: دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات مسجد جامع سبزوار به خوبی عمل نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات مسجد جامع این شهرستان با بیان اینکه این محل براساس استنادات تاریخی از زیباترین آثار اسلامی در کشور است، اظهار داشت: متاسفانه امروز قنوات و

gholamhosein-ebrahimi01سبزواریان: امام جمعه سبزوار گفت: دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات مسجد جامع سبزوار به خوبی عمل نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین ابراهیمی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات مسجد جامع این شهرستان با بیان اینکه این محل براساس استنادات تاریخی از زیباترین آثار اسلامی در کشور است، اظهار داشت: متاسفانه امروز قنوات و جمع شدن آب‌های زیر سطحی در این منطقه سبب شده تا این بنا با مشکلات مختلفی روبه‌رو شود.

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه در ۱۷ سال گذشته در ارتباط با مهار آب‌های زیر سطحی زیر مسجد جامع سبزوار جلسات مختلفی برگزار شده بود، تصریح کرد: در آن زمان با پیگیری‌هایی که داشتیم چندین کارشناس از اصفهان، آستان قدس و کارشناسان مختلفی از میراث فرهنگی برای بررسی موضوع به شهرستان آمدند که متاسفانه با وجود همه این پیگیری‌ها این جلسات به نتیجه نرسید.

وی با بیان اینکه مسجد جامع به عنوان مرکزی‌ترین و مهم‌ترین نقطه شهر در برگزاری نمازهای یومیه و اعیاد دارای اهمیت زیادی است، خاطرنشان کرد: این اثر تاریخی باید حفظ شود و انتظار ما به عنوان نماینده مردم این است که همه دستگاه‌های اجرایی برای حفظ آن بسیج شوند.

خطیب جمعه سبزوار با بیان اینکه وجود آب‌های قنوات زیر مسجد جامع در گذشته نیز مشکلات متعددی را برای شهرستان به وجود آورده بود، گفت: متاسفانه چند سال قبل این مشکلات سبب شده بود تا بخشی از مسجد دچار آسیب شود و کتاب‌های قرآنی مختلفی نیز آسیب دید.

وی با بیان اینکه در گذشته در هیئت دولت دهم طرح‌های مختلفی برای احیا مسجد جامع سبزوار و مهار آب‌های قنوات آن مطرح شده بود، افزود: قرار بود در این زمینه اعتبارات ویژه به شهرستان اختصاص یابد که متاسفانه این اعتبارات نیز به شهرستان داده نشد.

ابراهیمی با اشاره به اجرای طرح اکوی سبزوار نیز ادامه داد: قرار بود این طرح پنج ساله اجرایی شود که متاسفانه بیش از ۲۸ سال است که طرح فاضلاب سبزوار به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه انتظار من از مسئولان پیگیری برای حفظ این میراث فرهنگی و مذهبی است، خاطرنشان کرد: در گذشته طرح‌های عمرانی مختلفی برای منحرف کردن آب جمع شده در زیر مسجد جامع سبزوار مطرح شده بود و قرار بود این طرح‌ها اجرایی شود که متاسفانه دستگاه‌ها اجرایی در حل مشکلات مسجد جامع به خوبی عمل نکرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.