دیدگاه‌ها برای دهن‌کجی آشکار سیدعلی کوشکی به شورای شهر، فرماندار و هیئت‌تطبیق؛ معنای کار او چیست؟ بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 فروردین 1400 - 22:59
-

دهن‌کجی آشکار سیدعلی کوشکی به شورای شهر، فرماندار و هیئت‌تطبیق؛ معنای کار او چیست؟

سبزواریان، موسی‌الرضا وثوق: بارگذاری بودجه‌ای که ۵ عضو شورای اسلامی شهر سبزوار می‌گویند دستکاری شده در سایت شهرداری به‌عنوان بودجه نهایی، اقدامی است آشکار که این نهاد به قصد دهن‌کجی به منتقدانش در شورای شهر انجام داده. با این حال، تیر سیدعلی کوشکی با این اقدام، خواسته یا ناخواسته، به سمت هیئت‌تطبیق و در رأس

سبزواریان، موسی‌الرضا وثوق:

بارگذاری بودجه‌ای که ۵ عضو شورای اسلامی شهر سبزوار می‌گویند دستکاری شده در سایت شهرداری به‌عنوان بودجه نهایی، اقدامی است آشکار که این نهاد به قصد دهن‌کجی به منتقدانش در شورای شهر انجام داده. با این حال، تیر سیدعلی کوشکی با این اقدام، خواسته یا ناخواسته، به سمت هیئت‌تطبیق و در رأس آن فرماندار هم نشانه رفته.

۱- بودجه‌ای که سایت شهرداری منتشر کرده، عملاً از اعتبار ساقط است؛ فارغ از بحث‌های فراوانی که بر سر دستکاری در آن بودجه مطرح شد، شب گذشته، در جلسه رسمی شورای شهر، بودجه جدیدی تصویب شد تا فضا به آرامش برگردد. حالا، این بودجهٔ جدید است که باید مراحل قانونی را طی کند و در صورت تأیید در هیئت‌تطبیق، برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود. شهرداری با انتشار نسخه پیشین بودجه که مشکوک به دستکاری هم هست، خواسته بگوید برای مصوبه دیشب شورای شهر و احتمالاً برای کل این نهاد، اعتباری قائل نیست.

۲- جلسه‌ای که دیشب در شورای شهر برگزار شده و طی آن بودجه اصلاح گردیده، به درخواست چند عضو هیئت‌تطبیق برگزار می‌شد. سیدعلی کوشکی با بی‌اعتنایی به مصوبه چنین جلسه‌ای، عملاً به سیاست هیئت‌تطبیق و در رأس آن فرماندار، برای خاتمه‌دادن دعوا بر سر دستکاری در بودجه، و بازگشت به آرامش، بی‌اعتنایی کرده‌است.

۳- سال گذشته، آن‌چه در سایت شهرداری به‌عنوان بودجه سال ۹۹ بارگذاری شده‌بود، صرفاً شامل تصویری از جلد بودجه و تصویری دیگر از خلاصه کل آن بود. امسال اما این بودجه پرسروصدا، همراه با جزئیات و از جمله تبصره‌ها در سایت شهرداری بارگذاری شده. لازم به ذکر است اساساً ادعای ۵ عضو شورای شهر در مورد دستکاری در بودجه، در مورد تغییر تبصره‌های آن بود. کوشکی با این اقدام عملاً بی‌اعتنایی‌اش به آرای مخالفانش در شورای شهر را به نمایش گذاشت.

۴- زمانی‌که در شورای شهر در مورد مصادیق ادعای دستکاری در بودجه بحث می‌شد، یکی از موارد مورد بحث، تبصره‌ای بود که شهرداری را به انتشار عمومی بودجه‌اش موظف می‌کرد. مهدی مقصودی می‌گفت شهرداری این تبصره را تغییر داده. اما حالا، شهرداری داوطلبانه بودجه را در سایتش بارگذاری کرده؛ قدرت‌نمایی‌ای آشکار برای مقابله با ۵ عضو منتقدش در شورا.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.