کد خبر : 19725
دیدگاه‌ها برای راه‌آهن سبزوار تا پایان سال جاری یا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 6 اردیبهشت 1398 - 12:08
-

راه‌آهن سبزوار تا پایان سال جاری یا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن سبزوارتا پایان سال جاری یا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بعد به سمت بردسکن و خلیل‌آباد ادامه می‌یابد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن سبزوارتا پایان سال جاری یا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بعد به سمت بردسکن و خلیل‌آباد ادامه می‌یابد.


نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن سبزوارتا پایان سال جاری یا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بعد به سمت بردسکن و خلیل‌آباد ادامه می‌یابد.

علی سبحانی‌فر شامگاه گذشته در برنامه تلویزیونی اشاره سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه بیکاری دغدغه اصلی مردم است، گفت: رونق اشتغالزایی یکی از برنامه‌های اصلی ما در دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده و در گذشته دولت برای ایجاد کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی سرمایه‌گذاری می‌کرد اما اکنون دولت سرمایه‌گذاری نمی‌کند و ما باید به‌دنبال جذب سرمایه‌گذار برویم.

نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت برای احداث کارخانه‌ها به سرمایه‌گذاران تسهیلات ارزان قیمت می‌دهد و در سال ۱۳۹۱ حدود ۵۴ مجوز کارگاه و کارخانه در این شهرستان‌ها وجود داشت، اما امروز به‌بیش از ۲۶۵ مجوز تأسیس و بهره‌برداری رسیده است.

  • سرمایه‌گذاری ۲۵۵ میلیون یورویی برای فاز دوم کارخانه فولاد

وی ادامه داد: کارخانه فولاد سبزوار (جوین) با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومانی برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده و فاز دوم این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۲۵۵ میلیون یورو و اشتغالزایی دو هزار نفر طی یک ماه آینده آغاز می‌شود.

سبحانی‌فر بیان کرد: موضوع احداث نیروگاه ۵۴۶ مگاواتی سربداران (سبزوار) طی ۶ سال گذشته در دست پیگیری بوده است، اما اکنون با سرمایه‌گذاری ۲۹۰ میلیون یورو معادل چهار هزار میلیارد تومان طی دو هفته آینده عملیات احداث می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس  شورای اسلامی تصریح کرد: طی مدت سه سال احداث نیروگاه سربداران (سبزوار) برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

  • احداث کارخانه فروسیلیکومنگنز با سرمایه‌گذاری چینی‌ها

وی با اشاره به احداث دیگر کارخانه‌ها در سبزوار، گفت: کارخانه فروسیلیکو منگنز با سرمایه‌گذاری چینی‌ها در منطقه ششتمد سبزوار در حال احداث است و خوشبختانه موفق به‌جذب سرمایه‌گذار خارجی شده‌ایم.

سبحانی‌فر افزود: همچنین کارخانه آهک هیدراته با ظرفیت اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان در مرحله احداث قرار دارد و در شهریورماه امسال به‌بهره‌برداری می‌رسد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس  شورای اسلامی بیان کرد: کارخانه بتن‌های سبک سبزوار با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان طی دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: کارخانه الیاف مصنوعی سبزوار با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ میلیارد تومان طی یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود و زمینه اشتغال برای حدود ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

  • ظرفیت شهرک صنعتی شماره دو سبزوار در حال تکمیل است

سبحانی‌فر گفت: تنها شهرک صنعتی شماره یک سبزوار در سال ۱۳۹۱ وجود داشت ولی اکنون ظرفیت شهرک صنعتی شماره دو سبزوار نیز در حال تکمیل است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس  شورای اسلامی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در محدوده روستای زعفرانیه در مرحله زیرسازی قرار دارد و آماده واگذاری زمین است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی داورزن و ناحیه صنعتی ششتمد نیز آماده اختصاص زمین به‌سرمایه‌گذاران است و احداث ناحیه صنعتی روداب نیز در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: هم‌اکنون چهار کارخانه در شهرک صنعتی خوشاب احداث یا در حال احداث است.

  • احداث بیش از ۱۰ شهرک یا نواحی صنعتی

سبحانی‌فر تاکید کرد: در گذشته تنها یک شهرک صنعتی در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، ششتمد و روداب وجود داشته اما امروز در این شهرستان‌ها بیش از ۱۰ شهرک یا نواحی صنعتی احداث شده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس  شورای اسلامی با بیان اینکه در روستاهایی همانند نوده انقلاب ناحیه صنعتی روستایی به‌راه انداخته‌ایم، تصریح کرد: دولت در این نواحی روستایی زیرسازی و خدمات را انجام می‌شود و برای سرمایه‌گذاری کارآفرینان اراضی را به‌قیمت ارزان واگذار می‌کند.

وی در خصوص مشکلات آب شرب روستای مسکن سبزوار، عنوان کرد: موضوع جابجایی این روستا به تصویب رسیده و روستای مسکن در منطقه‌ای قرار دارد که شرایط مناسبی ندارد وحتی زمین آماده واگذاری است.

سبحانی‌فر با بیان اینکه بحث کویر زدایی، آبخیزداری و آبخوانداری را از پنج سال گذشته در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن آغاز کرده‌ایم، افزود: موضوع آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق کم آب این شهرستان‌ها تقویت شود و امیدواریم در سال جاری حداقل ۱۰ الی ۱۵ بند خاکی و طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در منقطه داشته باشیم.

  • راه‌آهن سبزوار یکی از خواسته‌های چندین ساله مردم

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس  شورای اسلامی راه‌آهن را یکی از خواسته‌ها و مطالبات چندین ساله مردم سبزوار دانست و بیان کرد: از سال ۱۳۹۱ موضوع احداث راه‌آهن این شهرستان سرعت بیشتری پیدا کرده و اعتبارات خوبی جذب شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون عملیات زیرسازی راه‌آهن سبزوار روبه اتمام است و کارگاه ایستگاه راه‌آهن تجهیز شده و در هفته آینده عملیات احداث ایستگاه راه‌آهن این شهرستان با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد تومان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی کلنگ‌زنی می‌شود.

سبحانی‌فر گفت: ایستگاه راه‌آهن سبزوار در کنار شهر و در بلوار هشت بهشت این شهر پیش‌بینی شده است تا مردم دسترسی آسان‌تری به راه‌آهن داشته باشند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس  شورای اسلامی افزود: مسیر راه‌آهن سبزوار ۴۸ کیلومتر و از سمت ایستگاه سلطان‌آباد است و در گذشته راه‌آهن این شهرستان طرحی بود که یک قطار محلی از سبزوار به تهران گذاشته شود اما با پیگیری‌های متعدد در سال ۱۳۹۶ توانستیم در مجلس شورای اسلامی مصوب کنیم که مسیر راه‌آهن سبزوار به سمت بردسکن، خلیل‌آباد، کاشمر و تربت حیدریه ادامه یابد تا به راه‌آهن بندرعباس، بافق و مشهد متصل شود.

وی با بیان اینکه راه‌آهن سبزوار به مسیر اصلی راه‌آهن شمال به جنوب کشور متصل می‌شود، تاکید کرد: راه‌آهن سبزوار تا اواخر سال جاری یا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بعد به‌سمت بردسکن و خلیل‌آباد ادامه می‌یابد.

سبحانی‌فر با تاکید بر اینکه مسیر جاده شهرستان جوین باید بازگشایی شود، گفت: طول این مسیر حدود ۱۵۰ کیلومتر است و مطالعات مسیر جاده سلطان‌آباد به رحمت‌آباد، حکم‌آباد، سه راه انداده و قلعه نو شفیع‌آباد انجام شده تا برای تعریض و بازگشایی ردیف اختصاصی بگیریم و در دستور کار قرار دارد.

  • گرانی و تورم در کشور کمرشکن است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرانی و تورم در کشور، افزود: گرانی و تورم در کشور کمرشکن است و نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی مردم را نادیده بگیریم ولی شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای است که مشکلات زیادی را به‌وجود آورده اما باید کنترل و نظارت بیشتری از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شود تا قیمت‌ها سرسام‌آور نشود.

سبحانی‌فر بیان کرد: ۱۴ میلیارد دلار از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده که به‌‌عنوان یارانه ۲۵ قلم کالاهای اساسی به مردم داده شود تا ارزان به دست مردم برسد ولی نیاز به سیستم توزیع مناسب داریم.

وی یادآور شد: سیستم توزیع مناسب در کشور وجود ندارد و کنترل و نظارت باید ساماندهی شود./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.