دیدگاه‌ها برای روز خبرنگار و همگرایی که می توانست ایجاد شود بسته هستند
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 مرداد 1393 - 10:17
-

روز خبرنگار و همگرایی که می توانست ایجاد شود

۱۷مرداد سالروز شهادت خبرنگار مظلوم محمود صارمی، بهانه ای است برای تجلیل و قدردانی از خبرنگارانی که همچون آینه(۱) به انعکاس وقایع و اخبار می پردازند. خداوند در قرآن کریم آن جا که می فرماید “ن والقلم و ما یسطرون”(۲) به دلیل اهمیتی که برای قلم قائل بوده؛ به قلم و آن چه که می

davachi

مجید دواچی

۱۷مرداد سالروز شهادت خبرنگار مظلوم محمود صارمی، بهانه ای است برای تجلیل و قدردانی از خبرنگارانی که همچون آینه(۱) به انعکاس وقایع و اخبار می پردازند.

خداوند در قرآن کریم آن جا که می فرماید “ن والقلم و ما یسطرون”(۲) به دلیل اهمیتی که برای قلم قائل بوده؛ به قلم و آن چه که می نویسد قسم خورده است و البته نیک می دانیم که در ادامه ی این آیه، پیامبر اعظم(ص) را مخاطب قرار داده است و به ایشان، وعده ی پاداشی نامحدود داده است، از این حیث اصحاب قلم باید بر خود ببالند که به نوعی مخاطب این آیه تلقی می شوند.

و اما بعد، امسال که به اقتضای شرایط و به حسب علاقه، بعد از عمری معلمی و ۱۰ سال وبلاگ نویسی در کلاس های آموزش خبرنگاری که با همکاری انجمن خبرنگاران و اداره ی فرهنگی شهرداری برگزار شد به همراه ۱۱ نفر دیگر به کسوت خبرنگار مفتخر شدیم انتظار این بود که حداقل به عنوان مطلع در جلسات متعددی که ادارات مختلف به بهانه ی تجلیل از خبرنگاران برگزار می کردند، حضور می داشتیم که متأسفانه این مهم محقق نشد.

البته روابط عمومی معاونت مدیر کل و مدیریت آموزش و پرورش سبزوار در مراسم قدردانی از اصحاب رسانه و قلم بدون گزینش خاص و بدون در نظر گرفتن دیدگاه ها و سلایق و بی هیچ تبعیضی در حد وسع خویش(۳) تجلیل نمود، باشد که این گردهمایی به الفت قلوب منجر شود.(۴)

به نظر نگارنده؛ پسندیده تر این بود که متولیان امر با یک برنامه ریزی مدون و تهیه ی لیستی واحد از فعالان عرصه ی خبر و با وحدت رویه، در جهت همگرایی این قشر فهیم و تأثیر گذار گام بر می داشتند تا از این پس به جای واگرایی، اعتراض، بایکوت و ناراحتی، شاهد هماهنگی، رضایت خاطر و فعالیت مضاعف در عرصه ی خبری باشیم.

پی نوشت:

  1.  پیامبر اعظم(ص): المؤمن مرآت المؤمن: مؤمن آینه ی مؤمن است.
  2. سوره ی مبارکه ی قلم، آیه ی یک.
  3. لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا: خداوند هیچ کس را، جز به اندازه ی تواناییش، تکلیف نمی‌کند.(بقره ۲۸۶)
  4. وَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ لَوْ أَنفَقْتَ مَا فِی الأَرْضِ جَمِیعاً مَّا أَلَّفَتْ بَیْنَ قُلُوبِهِمْ وَلَـکِنَّ اللّهَ أَلَّفَ بَیْنَهُمْ إِنَّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ(انفال ۶۳)

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.