کد خبر : 26127
دیدگاه‌ها برای رویکرد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صیانت از سلامت مردم است بسته هستند
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردین 1399 - 18:36
-

رویکرد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صیانت از سلامت مردم است

ایرنا فرماندار جوین گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با رویکرد صیانت از سلامت مردم اجرایی شده که موفقیت آن نیاز به مشارکت همه آحاد جامعه دارد. حسین جمشیدی افزود: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تمامی تمهیدات لازم برای کاهش رفت‌وآمدها و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: با توجه به

ایرنا

فرماندار جوین گفت: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با رویکرد صیانت از سلامت مردم اجرایی شده که موفقیت آن نیاز به مشارکت همه آحاد جامعه دارد.

حسین جمشیدی افزود: در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تمامی تمهیدات لازم برای کاهش رفت‌وآمدها و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای پیشگیری از بیماری مهلک کرونا قوانین سخت‌گیرانه‌ای در رفت‌وآمد مسافران در شهرستان جوین اجرا می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود مسافران وارد شده به شهرستان جوین سریع‌تر به شهرهای خود بازگردند. 

فرماندار جوین افزود: شهروندان جوینی با تیم‌های غربالگر که طی تماس تلفنی یا حضوری در منزل جهت انجام پرسشگری و انجام تست تب سنجی مراجعه می‌نمایند همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به احتمال شروع موج دوم واگیری بیماری کرونا تأکید می‌شود شهروندان به ماندن در منزل توجه بیشتری داشته باشند.

وی گفت: همچنین عملیات ضدعفونی معابر و اماکن روستاهای جوین و شهرهای نقاب و حکم‌آباد به‌طور مرتب با هماهنگی و تأیید پایگاه‌های بسیج و بهداشت و درمان شهرستان اجرا می‌شود.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.

مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلا به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که برخی از آن پیش‌تر اجرا شده و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.

ازجمله اقدامات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.