کد خبر : 12782
دیدگاه‌ها برای سالروز تولد ابوالحسن بیهقی در تقویم رسمی کشور ثبت شود بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1395 - 13:22
-

سالروز تولد ابوالحسن بیهقی در تقویم رسمی کشور ثبت شود

سبزواریان: پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد خواستار ثبت سالروز تولد ابوالحسن بیهقی در تقویم رسمی کشور شد. سلمان ساکت در حاشیه حضور خود در سبزوار در گفتگو با مهر اظهار کرد: بیهقی یکی از بزرگترین مورخان سده ششم هجری است و بیش از ۸۰ اثر از خود به جای گذاشته که متاسفانه از این تعداد فقط

abolhasan-beyhaqi01سبزواریان: پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد خواستار ثبت سالروز تولد ابوالحسن بیهقی در تقویم رسمی کشور شد.

سلمان ساکت در حاشیه حضور خود در سبزوار در گفتگو با مهر اظهار کرد: بیهقی یکی از بزرگترین مورخان سده ششم هجری است و بیش از ۸۰ اثر از خود به جای گذاشته که متاسفانه از این تعداد فقط ۴ کتاب باقی مانده است.

وی مهمترین اثر ابوالحسن بیهقی را تاریخ بیهق عنوان کرد و افزود: شیوه تاریخ نگاری بیهقی بی‌نظیر است و مطالب درج شده در این کتاب، وسعت اطلاعات ابوالحسن بیهقی را نشان می‌دهد.

این استاد دانشگاه همچنین مهمترین ویژگی این مورخ بزرگ را فرهنگ دوستی، دانش مداری دانست و گفت: به لحاظ اینکه در گذشته اغلب دانشمندان در حوزه های مختلف پژوهش داشتند اما افرادی همچون بیهقی که در اغلب رشته ها دارای آثار فاخر و تاثیر گذاری هستند، بسیار ارزشمند هستند.

ساکت خاطرنشان کرد: در کتاب های به جا مانده از بیهقی نوعی صداقت در تاریخ نگاری دیده می‌شود اما بیهقی آنطور که شایسته اوست تاکنون شناخته و معرفی نشده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اهمیت فعالیت‌های بیهقی و به منظور شناخت بیشتر وی از سوی مردم، سالروز تولد او باید در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.