دیدگاه‌ها برای سبزواریان، در نگاه اصحاب رسانه بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1400 - 8:13
-

سبزواریان، در نگاه اصحاب رسانه

در هفت‌سالگی سبزواریان، اصحاب رسانه سبزوار در مورد این پایگاه خبری می‌گویند

سبزواریان، از تولد تا هفت‌سالگی

امید برومندی؛ روزنامه‌نگار، سردبیر پیشین اسرارنامه

به‌واسطه آشنایی‌ای که از ابتدا با تیم موسسین سبزواریان داشتم، به خوبی خاطرم هست که نخستین زمزمه‌های راه‌اندازی آن در محل کافه‌کتاب شکل می‌گرفت.

آقای مهدی مقصودی که آن‌زمان عضو شورای شهر سبزوار بود با راه‌اندازی سبزواریان، نخستین رسانه رسمی متعلق به خود را در سبزوار راه‌اندازی کرد تا بعدها با راه‌اندازی هفته‌نامه ستاره شرق و فصل‌نامه بیهق‌نامه، مجموعه رسانه‌ای‌اش را تکمیل کند.

امیرمسکنی عزیز کارهای فنی سایت را انجام داد و در نخستین روز راه‌اندازی این وب‌سایت محلی یادداشتی از بنده نیز تحت‌عنوان «همه صداهایی که هست، چه بخواهیم چه نخواهیم!» منتشر شد.

اگرچه خودم ذاتاً سیاسی نیستم اما برایم مهم بود که در فضای رسانه‌ای سبزوار و کشور تنوع لازم برای همه سلیقه‌های سیاسی وجود داشته باشد و به‌نظرم سبزواریان توانست حال‌وهوایی نزدیک‌تر به جریان اعتدال و دولت تدبیروامید را که انتخاب آن روزهای مردم ایران بود، در رسانه‌های محلی سبزوار که عمدتاً سمت‌وسوی اصول‌گرایی و یا بی‌طرفی داشتند، وارد کند.

هرچند به‌طور کل، همان‌طور که به‌درستی از هر رسانه محلی انتظار می‌رود، سبزواریان بیش‌تر از آن‌که سیاسی باشد، یک مشی آرام و به‌دور از جنجال‌های سیاسی و در ارتباط با موضوعات محلی سبزوار را دنبال کرد.

خوشحالم که امروز سبزواریان، معتدل و بی‌حاشیه، هفت‌سالگی خود را در شرایطی جشن می‌گیرد که به‌دست یکی از خبرنگاران جوان، با استعداد و معقول شهرمان، موسی‌الرضا وثوق عزیز اداره می‌شود که به گمانم، زمانی‌که سردبیری این رسانه را به دست گرفت، جوان‌ترین سردبیر در بین اصحاب رسانه دیار سربداران بود.

با آرزوی موفقیت و استمرار برای سبزواریان معتدل و سرافراز

به امید یه هوای تازه‌تر…

امیر مسکنی؛ سردبیر مجله سبزوارامروز، سردبیر پیشین سبزواریان

«سبزواریان» زمانی آمد که رسانه در سبزوار، فقط در انحصار یک جریان و گروه فکری بود؛ و تنها فرقشان، شدت سخت‌گیری و نوع واکنش‌های این گروه بود.

سبزواریان در چنین دوره‌ای، آگاهانه، در سالگرد دوم خرداد، آغاز به کار کرد و فضایی را ساخت که خیلی از فعالان فرهنگی و اجتماعی توانستند در آن فعالیت نمایند.

اگر ایجاد «تعادل در فضای رسانه‌ای» و «میدان‌های گفتگو» را تنها دستاورد «سبزواریان» بدانیم (که قطعاً بیش از این‌هاست) باز هم باید قدردان این رسانه باشیم.

هوایی تازه به فضای رسانه‌ای غرب خراسان…

میلاد کلاته؛ خبرنگار روزنامه خراسان در سبزوار

فرارسیدن هفتمین سالگرد فعالیت پایگاه خبری وزین «سبزواریان» را خدمت اعضای محترم تحریریه این رسانه تبریک عرض می‌نمایم.

به نظرم تغییر در ساختار فعالیت پایگاه خبری سبزواریان طی سال‌های اخیر سبب شده که هوای تازه‌ای به فضای رسانه‌ای غرب خراسان رضوی منتقل شود؛ چراکه این رسانه با بهره‌گیری از نظرات مردم و تحلیل‌های کارشناسی‌، توانسته به درصد بالای نفوذ‌پذیری در بین مردم دست یابد.

«سبزواریان» جدای از نگرش سیاسی که باید برای همگان قابل احترام باشد، توانسته به الگویی قابل تقدیر در بین رسانه‌های محلی غرب خراسان رضوی تبدیل گردد و با ایجاد فضای رقابتی در بین رسانه‌ها توانسته سهمی عظیم در مسیر مردمی‌شدن رسانه‌ها داشته باشد.

سبزواریان؛ دیروز، امروز، فردا

الهه رامشینی؛ نویسنده و روزنامه‌نگار

سبزواریان، هفت‌ساله شد. هفت‌سالگی یک رسانه محلی بدون تردید می‌تواند خبر خوبی باشد، آن هم برای ما سبزواری‌ها که از کمبود رسانه‌های محتواساز و تاثیرگذار در معادلات محلی و منطقه‌ای رنج می‌بریم، برای ما که با حمایت از رسانه‌های محلی و مستقل بیگانه هستیم، برای ما که هنوز اهمیت رسانه‌های محلی در دنیای امروز را درک نکرده‌ایم.

در علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری از رسانه‌های محلی به عنوان موتورهای محرکه توسعه جوامع نام می‌برند، چون این رسانه‌ها هستند که می‌توانند سطح تماس گسترده‌ای با مردم منطقه خود برقرار کنند و با آگاهی‌بخشی به جامعه و تمرکز برای پوشش رویدادهای محلی و پرداختن به مسائل و کاستی‌ها به نقش‌آفرینی بپردازند.

بی شک هفت‌سالگی، سن خوبی برای یک رسانه خبری است؛ سن تاثیرگذاری و شکوفاشدن. تولد سبزواریان را پیش از آن‌که به تحریریه، سردبیر و مدیرمسئول این رسانه تبریک بگویم به همه سبزواریان تبریک می‌گویم.

سبزواریان، رسانه «معتدل»

وحید تقوی؛ مدیرمسئول سبزوارفوری

هفت‌سال از تولد سبزواریان گذشت؛ این رسانه در سال‌های اخیر با وجود سختی‌های حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی، توانست بدون حاشیه، رسالت سنگین خود را به بهترین شیوه به ثمر برساند.

این رسانه معتدل، یا بهتر است بگویم فراجناحی، در سال‌های اخیر با درایت مدیرمسئول و سردبیر خود، توانست چندین پله به قدرت فضای رسانه‌ای غرب خراسان رضوی اضافه نماید و در بسیاری از اتفاقات و موضوعات شهری، منبع خبری قابل اعتمادی برای مردم و سایر رسانه‌های محلی باشد.

در پایان برای همه دست اندرکاران زحمتکش پایگاه خبری سبزواریان آرزوی موفقیت و شادکامی از خداوند متعال خواهانم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.