کد خبر : 24752
دیدگاه‌ها برای سرمایه‌های نمادین برند گردشگری داورزن هستند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 12:32
-

سرمایه‌های نمادین برند گردشگری داورزن هستند

ایرنا فرماندار داورزن گفت: این شهرستان سرمایه‌های نمادینی چون باشتین خاستگاه قیام سربداران را در اختیار دارد و زادگاه خاندان شریعتی است که معرفی و بیان این موضوعات توسعه صنعت گردشگری این خطه را رقم می‌زند. حسین اسداللهی در بازدید از بناهای تاریخی داورزن افزود: روستای باشتین این شهرستان خاستگاه قیام سربداران نخستین جنبش مردمی علیه

ایرنا

فرماندار داورزن گفت: این شهرستان سرمایه‌های نمادینی چون باشتین خاستگاه قیام سربداران را در اختیار دارد و زادگاه خاندان شریعتی است که معرفی و بیان این موضوعات توسعه صنعت گردشگری این خطه را رقم می‌زند.

حسین اسداللهی در بازدید از بناهای تاریخی داورزن افزود: روستای باشتین این شهرستان خاستگاه قیام سربداران نخستین جنبش مردمی علیه قوم متجاوز مغول و نخستین حکومت مستقل شیعه اثنی عشری بوده است.

وی ادامه داد: روستای کاهک و دهستان مزینان که زادگاه استاد محمدتقی شریعتی و دکتر علی شریعتی هستند و همچنین ۱۷۲ سردار و شهید سرافراز داورزن بخشی از سرمایه‌های نمادین این شهرستان هستند.

فرماندار داورزن گفت: وجود آسیاب‌های آبی و بادی قدیمی، کاروانسراهای تاریخی بین‌راهی، طبیعت کویر، آتشکده آذر برزین مهر و آبشارهای منطقه بفره از دیگر آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان است که برای بازدید گردشگران لذت‌بخش است.

اسداللهی افزود: شهرستان داورزن با بهره‌مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران – مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.

وی ادامه داد: این شهرستان با کشت گیاهان دارویی شامل فلفل، کنجد، خاکشیر و شیرین بادیان (رازیانه) زیستگاه تولید گیاهان دارویی و یکی از نقاط ۹ گانه کشور در این بخش معرفی شده که این ظرفیت در جذب گردشگری سلامت مؤثر است.

شهرستان داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.