کد خبر : 30158
دیدگاه‌ها برای سرما به کشتزارهای کلزا در جوین خراسان رضوی خسارت زد بسته هستند
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 دی 1400 - 11:07
-

سرما به کشتزارهای کلزا در جوین خراسان رضوی خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی گفت: سرمای هفته‌های گذشته به بیش از ۲۰ درصد کشتزارهای کلزا در این شهرستان خسارت وارد کرده است. علی اکبر قارزی افزود: ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی جوین زیر کشت دانه روغنی کلزا است که  سرما باعث خسارت به ۲۰ درصد این مزارع و از بین رفتن ۱۵۵

مدیر جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی گفت: سرمای هفته‌های گذشته به بیش از ۲۰ درصد کشتزارهای کلزا در این شهرستان خسارت وارد کرده است.

علی اکبر قارزی افزود: ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی جوین زیر کشت دانه روغنی کلزا است که  سرما باعث خسارت به ۲۰ درصد این مزارع و از بین رفتن ۱۵۵ هکتار آن شده است.

وی با اشاره به اهمیت تولید دانه‌های روغنی و جلوگیری از واردات روغن و خروج ارز ادامه داد: تولید دانه‌های روغنی، نقش مهمی در صرفه جویی ارزی، تسریع روند توسعه اقتصادی، امنیت و استقلال غذایی کشور ایفا می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی در برابر مخاطرات طبیعی شامل سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی گفت: باید با اقدامات ترویجی، حمایت دولت و بانک کشاورزی، ضریب نفوذ بیمه در عرصه‌های کشاورزی جوین را بیشتر کرد.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.