کد خبر : 29443
دیدگاه‌ها برای شمار دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری بیش از ۲ برابر شد بسته هستند
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1400 - 12:02
-

شمار دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری بیش از ۲ برابر شد

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: جمعیت دانشجویان خارجی این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته ۳۲۰ نفر بود که هم‌اینک این رقم با عبور از ۷۰۰ نفر، بیش از ۲ برابر رشد یافته است. دکتر غلامعلی فرزی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با جذب ۴۲۶ دانشجوی جدید خارجی

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: جمعیت دانشجویان خارجی این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته ۳۲۰ نفر بود که هم‌اینک این رقم با عبور از ۷۰۰ نفر، بیش از ۲ برابر رشد یافته است.

دکتر غلامعلی فرزی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با جذب ۴۲۶ دانشجوی جدید خارجی در مهرماه امسال، تعداد دانشجویان بین الملل دانشگاه حکیم سبزواری به ۷۲۰ دانشجو افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری به شیوه های کنکور سراسری و دانشجویان شهریه‌پرداز صورت می گیرد.

فرزی با اشاره به ارائه تسهیلات و بسته حمایتی برای جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: این حمایت ها شامل بورسیه کردن دانشجویان مستعد خارجی، تسهیلات آموزشی، تخفیف برای دانشجویان برتر، تخفیف ثبت نام در رشته های خاص و تسهیلات رفاهی ویژه دانشجویان بین المللی است.

مدیر همکاری های علمی بین المللی و دانشجویان خارجی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: برای تسهیل امور دانشجویان بین المللی، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان مجهز به تجهیزات لابراتوار زبان، دپارتمان آموزش زبان انگلیسی و دفتر امور کنسولی در چند سال اخیر در این مرکز آموزش عالی فعال شده است.

فرزی با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان خارجی کنونی دانشگاه حکیم سبزواری را دانشجویان افغانستانی تشکیل می دهند، اضافه کرد: با توجه به ظرفیتهای آموزشی، پژوهشی و فراهم بودن زیرساخت ها در دانشگاه حکیم سبزواری، رایزنی برای جذب دانشجویانی از کشورهای پاکستان، عراق و کشورهای عربی نیز انجام گرفته است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزو ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو، دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.