کد خبر : 12919
دیدگاه‌ها برای شوخی مبتذل با ظریف بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1395 - 11:36
-

شوخی مبتذل با ظریف

آفتاب یزد: رگ گردن‌شان بیرون می زند، اشک می‌ریزند، فریاد بر می آورند و دولت را به توبه دعوت و به سستی محکوم می‌کنند، حتی به خاطر یک بازی فوتبال هم که شده لشکرکشی و قیل و قال برپا کرده‌اند؛ سر به آسمان می کشد ادعای‌شان. اما معلوم نیست که در ماهیت سیاست چه‌چیزی نهفته

آفتاب یزد: رگ گردن‌شان بیرون می زند، اشک می‌ریزند، فریاد بر می آورند و دولت را به توبه دعوت و به سستی محکوم می‌کنند، حتی به خاطر یک بازی فوتبال هم که شده لشکرکشی و قیل و قال برپا کرده‌اند؛ سر به آسمان می کشد ادعای‌شان.

اما معلوم نیست که در ماهیت سیاست چه‌چیزی نهفته است که حتی مدعیان نیز گاهی همه ادعاهایشان را از یاد می‌برند؛ وقتی امیال و اهداف جناحی حرف اول را می‌زند، آن وقت همین آدم‌ها با همین مسلک و ادا و اطوارها، ۱۸۰ درجه تغییر موضع می‌دهند. و حالا در جدیدترین اتفاق، گریبان وزیر خارجه را نیز همینطور گرفته‌اند. 

اگر به خاطر بازی روز دوشنبه فوتبال، عده ای دولتیان را به اهمال کاری محکوم و آن را بازی با احساسات یک ملت توصیف کرده‌اند، این‌بار کسانی از جنس همان ” عده‌ای!” خود، احساسات کسی مثل ” محمد جواد ظریف ” را به بازی گرفته و آن را به تمسخر کشیده‌اند.

**از اینجا شروع شد

همه چیز از کانالی که منتسب به یکی از خبرگزاری‌های اصولگرای مدعی است شروع شد! یک عکس از محمد جواد ظریف … عکسی که به‌خاطر انتشار متنی در زیر آن بسیار بحث‌برانگیز شده است.

این کانال که اساسا به تمسخر و تحقیر دولت می پردازد و ید طولایی در حمله های مستقیم و غیرمستقیم به یاران تدبیر و امید دارد، در جدیدترین اقدام خود، برنده نشدن جایزه صلح نوبل توسط وزیر خارجه ایران را به سخره گرفته است، با متنی با این عنوان که: «جایزه صلح نوبل به رئیس جمهور کلمبیا رسید» و بعد با انتشار تصویر ظریف (در حال گریه) در مجلس روضه امام حسین (ع)، زیر آن نوشته: «منم چیم کمتر از … بود آخه!»

این کانال به رهبری همان داعیه داران حفظ حرمت‌ها، به گونه‌ای اشک‌های ظریف در سوگ امام حسین (ع) را با این متن منتشر کرده تا با تحقیر بگوید ظریف از بابت نگرفتن چنین جایزه‌ای (صلح نوبل) در حال گریه و زاری است، آن هم به خاطر آنکه جایزه‌ای را از دست داده که قبل از این، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی و شوروی سابق یا یکی از شخصیت‌های اپوزیسیون نظام ایران، آن را برده بودند.

آنچه در این طنز سخیف آزاردهنده است، تنها حمله به ظریف و دشمن جلوه دادن او نیست، حمله به جایزه صلح نوبل و کم اهمیت دادن آن هم نیست، بلکه حمله به اعتقادات مذهبی یک وزیر ایرانی است که در سوگ حسینش(ع) اشک می‌ریزد.

**حد و مرزی ندارد!

به نظر می آید که پرده دری مخالفان دولت حد و مرزی نمی شناسد. آنها با این عمل اخیر خود نشان دادند که تمام رفتار هایشان بازی سیاسی است، یک جنگ قدرت لعنتی ! برای سرکوفت ز‌دن به دولت، به هر شکل. گاه به بهانه شکستن حرمت امام حسین (ع) و گاه با تمسخر کسی که حرمت امام حسین (ع) را نگاه داشته است! بردولت می تازند.

اینکه در طنز اخیر علیه ظریف با انتشار عکسی از او درحال عزاداری مذهبی، اندوه او از برنده نشدن وی در کسب جایزه صلح نوبل را یادآوری می کنند، نه تنها ریشه در هیچ رسم و آیینی ندارد بلکه اتفاقا اعتقاد این عده به مکتب ماکیاول را یادآوری می‌کند؛ مکتبی که می‌گوید هدف وسیله را توجیه می‌کند!

**خداوند عاقبت ما را به خیر کند!

عمل این کانال معلوم الحال به قدری قبیح بود که کار را به واکنش‌های مقامات دولتی از جمله وزیر بهداشت نیز کشانده، تا جایی که قاضی زاده هاشمی با انتقاد از چنین مزاحی با وزیر خارجه ایران، در زیر پست اینستاگرامی خود نوشت:

«اینَ تَذهَبُون (به کجا می‌روید؟) سوره تکویر آیه ٢۶
در جلسات هیئت دولت کنار دکتر ظریف می‌نشینم؛ عکسی که مشاهده می‌فرمایید مربوط به جلسه‌ای در ماه محرم سال گذشته است؛ لحظه‌ای که حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی از مظلومیت حسین ابن علی(ع) می‌گفتند و برادر عزیزم دکتر ظریف آرام می‌گریست. خداوند عاقبت همه ما را ختم به‌خیر کند»

**این چه روشی است؟

اما مظلومیت این روزهای محمد جواد ظریف وقتی بیش از پیش عیان می‌شود که بفهمیم خود او نیز به این طعنه واکنش نشان داده و دلنوشته‌اش را به قلم درآورده . ظریف که گویی حیران و مستاصل از بی‌خردی مخالفینش شده، در متنی درباره به‌سخره گرفته شدن اعتقادات مذهبی‌اش، در یک درددل خصوصی با برخی دوستانش اینگونه نوشته است: “این تعظیم شعائر اسلامی و سالار شهیدان است؟ سیاست بازی ما را به کجا کشانده که عزای امام‌حسین (ع) هم بازبچه می‌شود؟”

این روزها هجمه ها علیه ظریف به قدری بوده که حسن روحانی نیز درباره آن گفته است: “دکتر ظریف الان هم گاهی حرف های نیشدار را تحمل می کنند. وقتی خدا می خواهد اجر و مزد بدهد همین است. گاهی نیش ها در این دنیا به نوش‌ها در آن دنیا تبدیل می‌شود و البته مردم قدردان زحمات خادمان خود هستند.”

حال باید دید که آن دسته از افرادی که ادعایشان گوش فلک را کر می کند ولی وقتی به خلوت می‌رسند کار دیگر می کنند! برای حمله به دولت و یارانش از این پس از کدام گزینه بهره می برند، نمایش دینداری خودشان، یا تحقیر دینداری رقیب!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.